Jag har ett problem!

Mer
4 år 8 månader sedan #1176660 av Shadow
Grannarna pratar om att ringa polisen.

Anledningen verkar vara att dem tycker jag gör för lite. Går på tomten och går promenader.

Visst jag går promenader varje dag förbi deras hus.

Hursomhelst verkar dem ha lessnat på mig eller snarare , vetskapen om att jag bor där jag bor verkar vara för obekväm.

Jag stör inte dem fast ändå så gör jag det på nått sätt.

Finns ingen lätt lösning på problemet.

Sätta upp spaljéer på tomten?
Mer
4 år 8 månader sedan #1176663 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag har ett problem!
Shadow
Vill du utveckla, för knapphändig information för att jag kan hjälpa dig på något sätt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1176664 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag har ett problem!
Det är väl snarare Försäkringskassan som de ska ringa anonymt till om de tycker att du gör för lite.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176667 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Jag har ett problem!
Haha... Du är på ett schizofreni forum juh! Eftersom du inte nämner om du har pratat med dom eller inte och är lite vag i konturerna skulle jag säga att det är en fantasi. Jag har själv såna när jag är riktigt trött och stressad.. Flyttade in nya grannar här i sommar och jag trodde dom va skit jobbiga "I huvudet" men i själva verket har dom inte synts till och det har inte hänt något konstigt :).
Mer
4 år 8 månader sedan #1176668 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag har ett problem!
Det är en fråga som att det verkar som de inte vet något om din sjukdom och de reagerar på att du är hemma istället för att i deras ögon jobba det kan vara en reaktion att de ser att du har det jobbigt och de kanske säger så som en omtanke om dig för att komma till läkarbedömning? Har ingen aning prata med dina grannar säg som det är att du är sjuk, du behöver ju aldrig tala om vilken sjukdom du har säg att du är sjukskriven och får hjälp jag tror att det kan räcka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1176670 av Shadow
Svar från Shadow i ämnet Jag har ett problem!
Jag flyttade hem till min morsa för 7 år sen och vi bodde först i en liten by utanför Uppsala. Allt var bra i början innan grannarna började bråka.

Hon som bodde i huset intill var helt dum i huvudet. Fast sära på benen åt den största idioten jag stött på hade hon inga problem med. Hon skrek allt vad hon orkade på mig. Man kan kalla det verbal misshandel.

Anledning okänd.

Så höll hon på tills jag skrek tillbaka. Sen flyttade vi till ett litet samhälle några mil bort.

Samma skit här , fast lite bättre.

Problemet är att husen ligger nära varann.

Jag är sjuk och har mina rutiner punkt slut. Jag går mina promenader varje dag och så är det.

Problemet på det nuvarande stället verkar vara typ samma som det förra

Dvs dem stör sig på att jag är hemma och har svårt för att prata.

Jag går varje dag på tomten

Som dem "ser". Sen verkar hela samhället där jag bor tagit nån sorts allians mot mig , alla vet var jag bor och det får man höra i affären hur korkad man är osv.

Det i sin tur spär på mitt hat mot andra för jag kan inte bli accepterad här.

Fattar inte folk verkar helt blåsta här.


Anledningen till att dem ringer polisen kan jag inte svara på , det bara är så.