Jag har ett problem!

Mer
4 år 8 månader sedan #1176847 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Jag har ett problem!
Ja jag bodde på ostkupan i Göteborg. Våning 13 rum 13. Varslade om min otur som skulle komma.... Jag fick blomma några år för att sedan tas ner stenhårt. Av hård sjukdom. Trivdes perfekt på ostkupan. Nära till skogen, landet och bra cykelvägar. Roligt folk.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176864 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag har ett problem!
Min mor bodde på äldreboende i närheten samt vid bussens ändhållplats fanns en kulvert under motorvägen, Delsjö reservatet på andra sidan samt precis i närheten har du Kallebäck källan. Där var länge Göteborgs stads vatten. Den gick i trärör till precis utanför staketet utanför Domkyrkan de fick hämta sitt dricksvatten där.

Jag har för mig att Ostkupan ligger i Kallebäck.

Som kuriosum ligger en bit bort i högre terräng än källan där är varning för kolera kyrkogård. Man dricker vattnet på egen risk.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176927 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Jag har ett problem!
Jag känner igen mig i tankarna på otäcka grannar som bara pratar skit om mig och vill mig illa. De har klagat på mig två ggr. Först när jag var helt nyinflyttad, då spelade jag musik sent och då ringde en granne på och skällde. Vi rökte också och han berättade att det var rökfritt i huset och några rökare tidigare blivit vräkta.

Andra gången ringde hyresvärden. Det hade klagats på att jag rökte på balkongen, det var inte heller tillåtet. Ska man röka får man gå ut på gatan. Nu röker jag bara e-cigg. Vilket ingen har klagat på.

Min musik stör, det förstår jag. Men jag spelar bara någon timme i sträck och inte varje dag. Tanten under mig ska emellertid flytta. Hon "står inte ut, det värsta boendet hon har haft". Till saken hör att detta är ett seniorboende för de som fyllt 55 år. Jag trivs i alla fall. Lugnt och skönt på femte våningen. Men som sagt, fruktar att jag inte får bo kvar om jag lever det liv som idag.

Märkligt är att de som flyttar in alla är invandrare. Konstigt med tanke på de långa bostadsköerna. Just nu har vi en övervikt av dem. De röker, fyller hela trapphuset med röklukt, men ingen tycks anmärka på det...

Så tror jag att grannarna misstänker mig för att stjäla cyklar. Och faktum är att det stjäls väldigt mycket här. Man har nu installerat övervakningskameror i trapphuset.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177112 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag har ett problem!
Varför tror du att grannarna misstänker att du stjäl cyklar?