Psyksjuka och missbrukare får bostad av kommunen vid hemlöshet

Mer
4 år 7 månader sedan #1177679 av Amandara
Jag har inte slutat snusa.
Mer
4 år 7 månader sedan #1177682 av Geta
Det ska vara svårare att sluta snusa än att sluta röka, sa man hos Fråga Doktorn i dagens program. Snuset går direkt in i blodet i munnen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1177686 av Nissegossen
Gå till AA på din ort, köp boken de tolv stegen läs den gå på AA möten
www.aa.se/aa-moten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1177786 av Admin1
Det kan vara lätt ibland att bli kvitt missbruk och bara några samtal med läkare. Har man svårare missbruk och svåra psykiska symptom kan man få vård av ACT-team i hemmet i max 2 år.

www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/5777-missbruk
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1177794 av Nissegossen

Geta skrev: Det ska vara svårare att sluta snusa än att sluta röka, sa man hos Fråga Doktorn i dagens program. Snuset går direkt in i blodet i munnen.



Vid alla former av missbruk måste man kunna ha det man missbrukar hemma utan att röra det. Snusning ersatte rökat hade länge både färdiga cigarretter tobak allt för att kunna rulla cigarretter, en granne röksugen ville ha det.


förra året var det så pga ett blodprov kunde de se att mina värden var dåliga, men att efter 5 veckor utan alkohol blev värdena normala jag trappade först ned sedan tog jag inte en droppe på 5 veckor. Min ssk som var här frågade jag har det gått 5 veckor än? ja, det tror jag åtminstone över en månad... 5 veckor? Jag tror det.

Då hämtade jag en kall öl i kylen som stått där under tiden jag höll upp.

Dricker man vatten när man är törstig och aldrig något alkoholhaltigt är det lätt att hålla upp, gör man inte det sitter man på en parkbänk utanför systemet nästa anhalt är bårhuset eftersom att kroppen begär alkohol för att fungera.

Det var inga problem varken att gå ifrån rökningen och alkoholen det gick bra.

jag har inte haft någon abstinens av något, det gick lätt att vara utan alkohol.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1177964 av Admin1
Nackdelen med missbruk är att den psykiska sjukdomen försämras och man blir sjukare. Man märker här att de med missbruksproblem mår mycket sämre än andra.