Tänk om schizofreni är en högre form av medvetande?

Mer
4 år 7 månader sedan #1178419 av Loni
Kurt Cobain sa "paranoia its a Finer scale of reality"!
Man har sett vid LSD på hjärnan att man använder hela hjärnan extremt mycket mera än annars. I Indien ses schizofrena som helgon eller upplysta.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178436 av Kn@sen
Nja, visst kan jag förstå ditt resonemang, vissa saker som en del häver ur sig som säkert läkare och andra tycker är psykotisk behöver till 100% inte vara det. En del saker som sas för 20 eller 30 år sen och betraktades som psykotiska tankar kan mycket väl stämma idag. Men jag tror det är hyfsat ovanligt.
Tror att om man tänker mycket på en specifik sak och läser mycket om just det att man nog kan komma att se hur framtiden kommer att utveckla sig på det området.
Spännande är dock tanken att kunna utnyttja större del av hjärnan utan att bli sjuk eller dålig på andra sätt.
Tänker på filmen och tv serien, Limitless som jag för övrigt tycker är väldigt bra, kan rekommendera filmen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178439 av Loni
Har sett filmen den är sevärd. Ja tanken är lockande.
Ja jag vet inte jag mår bättre av att tro allting är på riktigt. Blir nedstämd annars. Men jag är galen. Herregud vad det snurrar tankar just nu. Får inget grepp om någonting.

Andas. Ja suck.... Jag är galen. Punkt slut
Mer
4 år 7 månader sedan #1178447 av Nissegossen
Galen panna, då tänker jag panna III på det jobb jag hade då jag kokade vört på panna III tillika största pannan. vi hade 2 st till mindre pannor, jag kokade vört i dem också alla pannorna hade sina egenheter men galna? varken de eller jag var galna

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1178451 av Geta
Vi är inga superhjältar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178472 av Nissegossen
Mellan dröm och verklighet, ond, god?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum