Vi schizofrena är mera utvecklade än andra!

Mer
4 år 7 månader sedan #1179245 av Geta
Vi är inte mer utvecklade än andra. Vi har fixerats någon gång i spädbarnsåldern.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179247 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 7 månader sedan #1179253 av Jocke

Amandara skrev: Man tar sig fram. Som man kan. Se på handikappade barn. De vet inget annat. De tar sig fram som de kan och är kära i livet.


Ja, är ju född handikappad! Fick gå i specialklass första sex åren + speciell förskola. Jag blev efter det mer tystlåten resten av skoltiden. Vart stora diskussioner om jag skulle gå i Härnösand och Örebro, men jag ansågs antingen för omogen att flytta hemifrån, eller att jag var mogen att gå integrerad i en vanlig klass.

Så har nog schizofrenin utvecklats gradvis! Nu har jag en kärlek i livet, men den styrs utifrån på ngt sätt? Slasktråden kan nog ge indikationer på hur komplicerat mitt inre är i själva verket.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 7 månader sedan #1179294 av Amandara
Jag tycker att man utvecklas av motgångar. Fast de är inte roliga. Men vi har tacklat så mycket mer än medelsvensson för att hitta vägar att gå. Jag tycker människor som mött motgångar är mer utvecklade och sju resor mer intressanta. Ljusmanschetter, dukningar, semestrar och bilar är då jag inte intresserad av att prata om. Jag har en frisk kusin med framgångsrikt jobb, fin bil, man och barn. Hon köpte ett billigt hus i en ort som sen blev mycket populär. Hon gnäller alltid, hon har det värst - ingen annan får en syl i vädret. Snål är hon oxå. Jag tål henne inte.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179314 av Loni
Jag tror Amandara att paranoia är en skarpare medvetenhet.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179360 av Admin1
Vi har nedsatt arbets- och socialförmåga, vilket gäller det flesta. Bara 8 % har jobb mer än 50 %. 20 % har boendestöd och 20 % bor på gruppboende. Så illa är det inte för andra.