Djupare ned i joxet?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 7 månader sedan #1179822 av Fantasio
Är allt som vanlig med dig mest hela tiden? Jämna plågor, som folk skämtsamt kan säga. Du kämpar på, hankar dig fram. Eller du kanske lever ett fullödigt liv. Det hoppas jag.

Jag sjunker djupare ned i joxet. Jag märker det när jag kommer i kontakt med psykiatripersonal. Jag får i bästa fall ett kyligt bemötande. Jag som hade god kontakt med framförallt min KP. Dessutom tror jag att jag anses som farlig.

Jag har haft ett par "skärmytslingar" med polisen i år. Inget allvarligt, men ändå. Man vill bara strunta i allt.

Ni som har varit sjuka längre än jag, går det upp och ned för er? När det "går ned", pratar vi veckor? År? Vissa som varit medlemmar länge på Viska verkar vara rätt stabila.
Man förväntas förbättras ju äldre man blir, inte försämras. "Pillepallopp i Opponerien" som jag tror sagan heter.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179824 av Geta
Svar från Geta i ämnet Djupare ned i joxet?
Har mest problem med diabetesen numera. Vill säga till andra. Slarva inte med motionen. Motion kan förhindra utbrott av diabetes.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 7 månader sedan #1179826 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Djupare ned i joxet?
Jag hade förstadium till diabetes sas det i april. Jag fick alltså mitt återbesök fyra månader efter utlovat återbesök utan information eller förklaring. Jag försöker vara mondän in i det sista. Dricker minst tre liter läsk om dan.
Mer
4 år 7 månader sedan #1179827 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Djupare ned i joxet?
Jag är lugn så länge ångesten är låg, men kör ångesten igång så blir det en flygande cirkus.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 7 månader sedan #1179828 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Djupare ned i joxet?
Hur ofta har du ångest, Jeff/Drummer? Du har väl Stesolid?
Mer
4 år 7 månader sedan #1179831 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Djupare ned i joxet?

Fantasio skrev: Hur ofta har du ångest, Jeff/Drummer? Du har väl Stesolid?


Jag har Generell ångest (Gad)! Jag har ångest jämt i varierande styrka.

Jag har Stesolid vid behov men tar dom sällan. Jag är en orolig själ som ofta målar FAN på väggen och bygger upp negativa illusioner