Någon som projicerar sin psykos (?) på mig

Mer
4 år 6 månader sedan #1190333 av zoegas
Men du har ju fått svar. Låt henne vara ifred!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1190336 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Någon som projicerar sin psykos (?) på mig
be för henne, i Jesus Namn. Han förstår våra hjärtan.
  • earthing
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • "Keep making me laugh. Let's go get high."
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1190518 av earthing

zoegas skrev: Men du har ju fått svar. Låt henne vara ifred!


Ja, jag har ingen direktkontakt med henne. Det är lugnt.

Men det är så här: det verkar som en vän som varit psykotisk i nästan fem år är död nu. Det utreds just nu på internet. Ingen får tag på honom osv. Jag har inte hört av honom på bra länge. Den eventuella dödsorsaken är oklar än så länge.

Jag vill inte att mitt ex också ska dö pga. psykos (mm.). Är det så enkelt som att jag bara ska lämna henne i fred utan att försöka få någon annan att hjälpa till? Tänk på att hon är alkoholist också. Vad kan hända med psykos + alkoholism?

Hon var t.ex. så full i början av augusti så hon inte ens klarade av att öppna dörren till mig. Med nyckel. Hon ringde 04:50 och väckte mig för att kunna komma in. :/

Hur ser självmordsprognosen ut egentligen? Ni förstår väl att jag är lite orolig över det här?
Last edit: 4 år 6 månader sedan by earthing.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1190520 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Någon som projicerar sin psykos (?) på mig
kan nog finnas goda anledningar till varför en person som anklagas för psykos gömmer sig för "nära" och familj , och myndigheter!
  • earthing
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Järnmedlem
  • Järnmedlem
  • "Keep making me laugh. Let's go get high."
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1190537 av earthing
Jag kom på en viktig detalj i det här. Hon vill ha kontakt med mig. Men säger så här:
"Om du tar den medicin som krävs och förhoppningsvis blir symptomfri en vacker dag, den dagen kan vi återuppta kontakten."

Dvs. jag ska komma ur min "psykos". Och, nej, börja inte ni OCKSÅ tro att det är jag som är psykotisk. Jag har fått nog av det, minst sagt. :P Jag kan bevisa allting, men jag vill inte posta stora delar av privata mail.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by earthing.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1214106 av VM
Hej! Jag snubblade in på denna sida efter att jag googlade ”psykos + projicering” eftersom en person i nästan fem månader har trakasserat och hotat mig, och framförallt projicerat sin psykos på mig. Jag skulle vilja skriva att jag blev förvånad när jag förstod att det är den personen som har startat denna tråd, men tyvärr är jag inte det.

Han har sedan augusti skickat över 1000 mejl (från 7-8 olika konton) till mig, vänner och bekanta, ringt 112 och sagt att jag håller på att ta livet av mig, skickat vykort för att försäkra mig om att hans budskap går fram fastän jag inte svarar på hans mejl, mejlat till otroligt många vänner och bekanta och informerat dem om alla de diagnoser han anser att jag har samt givit dem instruktioner till hur och när de ska ta mig till psykakuten samt gjort en orosanmälan gällande mig hos stadsdelsförvaltningen. På sistone har han dessutom fått för sig att jag är skyldig honom pengar och även att jag ska ha varit inne hos honom och ”stökat till” när han inte var hemma.

Redan i september bad jag honom att sluta mejla och sms:a mig och till slut blev jag tvungen att skriva att jag kommer att polisanmäla om han fortsätter - vilket han gjorde. Jag har inte svarat på några mejl sen dess. Trots att han inte får svar och trots polisanmälan fortsätter dock hans trakasserier.

I början av denna härva försökte jag hjälpa den här personen och följde med honom till psykakuten. Första gången blev han utslängd, vilket var helt befogat eftersom han bråkade med personalen i receptionen. Andra gången vi åkte till psykakuten följde även TS föräldrar samt en gemensam vän med, och denna gång blev han tvångsinlagd. Tyvärr tilläts han ha dator och mobil på psyket och kunde fortsätta trakassera mig och mina vänner. Dessvärre kom han också ut igen efter en vecka och tar med stor sannolikhet inte de mediciner som har ordinerats honom.

För några veckor sen rann det över för mig och jag blev så förbannad på hans mejlande att jag gick hem till honom och skällde ut honom genom brevinkastet. Nu skriver han att jag hotat med våld, HA och gudvetvad.

Som ni kanske förstår är det de facto TS som projicerar sin psykos på mig och inte tvärtom.

Så - jag är så innerligt jävla trött på att den här personen terroriserar mig och min vänner och vet inte vad jag ska göra. De senaste fem månaderna har varit fruktansvärt jobbiga och jag vet verkligen inte vad jag ska göra för att han ska släppa sin besatthet av mig. Har ni något förslag?
Last edit: 4 år 4 månader sedan by VM.