När är det psykos?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1189849 av Fantasio
Jag har ingen aning om jag haft psykos i år. Men har fått LPT två ggr, men det behöver väl inte vara psykos bara för att man får tvångsvård? Jag vet att jag har betett mig märkligt och har väl pratat om konstiga saker, men har jag haft en psykos? Bara för att vården får reda på att man hör röster är det väl inte psykos? Bara för att man uppger att man är förföljd är det väl inte psykos? Vart går gränsen mellan konstigt uppträdande och psykos? Det kanske beror på vilken läkare man får träffa. Den klassiska frågan: hur många psykoser har du haft? Om du nu vet.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1189855 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet När är det psykos?
om andra får bestämma så blir det måååååååånga. blir ofta tillsagd att jag är psykotisk, schizofren. borde läggas in osv.

sen om jag berättar att jag legat inlagd flera gånger, så säger många typ " ja, du ser du är sjuk och behöver hjälp, du ska äta dina mediciner osv" och så försöker de psyka ner en.

och så kanske jag berättar att jag sett Djävulen i syner och drömmar, och till slut så berättar jag om det sista mötet med överläkaren, när han satt där och skakade som ett asplöv under hela förhöret, och att han till slut sade att jag inte behövde några mediciner, samt skakade mig i hand, och lovade att också söka Jesus för att prata.

det får tyst på de allra flesta som orkat med så långt. men det finns mer! jag har makten att be för mina fiender. att välsigna de som hatar mig. :D

angående definitionen på riktig sjukdom så lär det vara synder. men det finns ju ett stort mörker av lögner och demoner också.

jag kommer faktiskt ihåg att jag var på det här forumet i början på 2000-talet och frågade om jag eventuellt hade en "spelmissbrukar psykos" eller liknande, men så säger nån admin att jag nog har asperger... att han kände folk som är precis som mig typ.

tämligen säker på att psykiatri är Djävulens område, sinnessjukt verkligen
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1189867 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet När är det psykos?
Där ser man, PsychoWard. Det kan ju vara svårt för läkare också att avgöra om det är psykos eller inte. Något måste de ju skriva i journalen.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1189869 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet När är det psykos?
har ingen sympati med psyk-läkare alls.

som jag förstår det så vill de att folk tillber dem, bugar sig för dem typ som om de hade gudomlig insikt över våra själar/andar/sinnen, och som om de kunde döma våra tankar och våra hjärtans innersta motiv. och så är de stora lögnare, eller som överläkaren sade när jag låg inlagd senast, 2017, då jag frågade typ om han fick lov att ljuga för patienterna enligt de regler han följer. Det dröjde en stund och så svarade han "jag kan inte ljuga" - dvs precis som om att han skulle vara Jesus Kristus själv.

trollkonster!

tvi på sånt. det jag kan rekommendera är att be för psyk-läkarna, att de ska vända om och inse sina dumheter. det lär vara ett stort mörker de satt sin tron i.

och kan ju berätta om rättegången jag var på för några dagar sedan. du vet att Satan betyder anklagaren väl? det är en förbannad lögnare, och de har knappast arbetet att vara på ens sida utan de tar varje tillfälle i akt att göra det så surt som möjligt för en. visst kan de låtsas som om de är ens vänner, inte minst om de vill ha information från en!

jag lyssnade såklart på vad åklagaren dividerade om och jävlar vad hon höll på med målsäganden, typ "vad kände du" "hur kändes det" "hon kände sig så här" en massor, och nämndemännen som jag fick höra i slutet, innan den sista pausen - där var det ren djävulskap mot mig. typ "han har psykossjukdom" "han bör sitta inne två månader" osv.

ändå så friade domaren mig helt gällande det ärendet. och jag borde nog berätta också att jag hade bett för honom, och för hela Sverige faktiskt - för rättfärdiga domare i vårat avlånga land. sen nästa morgon så fick jag se i en juridiktidning en person som blivit dömd för att ha förtalat en person på ett liknande sätt som jag blev i rätten med!
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 6 månader sedan #1189891 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet När är det psykos?
Jag har ingen aning om hur många psykoser jag haft, men varit inlagd flera ggr även om det var 15 år sedan sist. Då hade jag litium och den medicinen skyddar bara delvis mot psykos; framför allt om man inte tar ordinerad dos...

För att svara på ämnesfrågan, så tycker jag att man har psykos när en läkare kollat en. De är utbildade på kriterierna för psykos och ska kunna skilja på det och mani.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 6 månader sedan #1189904 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet När är det psykos?
Oftast är det vanföreställningar och röster, som tyder på psykos, men det finns fem andra symptom, som stört tänkande, upphetsning, grandiositet, misstänksamhet, fientlighet.

www.viska.se/sjaelvtesterna/mata-psykotiska-nagativa-symptom

Har bara haft en psykos.