Hur få ro?

Mer
4 år 6 månader sedan #1191334 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur få ro?
Nu kom jag på. Jag har följt en brevkurs hos sjundedagsadventisterna. Konfirmationen i Svenska kyrkan gav inte mig något heller. Jag var 15 år och konfirmationsundervisningen pågick under sommaren.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191340 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur få ro?
Jag konfirmerades också. Jag var mycket intresserad av undervisningen men jag dolde det för omgivningen/kompisar. Undervisningen i Jesu liv gav mig grandiosa tankar. Konfirmations lägret var hur kul som helst.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191349 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur få ro?
Jag var också intresserad av undervisningen och hade många frågor - som jag inte ställde. Sverige är ett land där det är en skam att tro på Gud.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1191356 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur få ro?
MsTibbs, du har ett pm.

Cosmos skrev: Jag var också intresserad av undervisningen och hade många frågor - som jag inte ställde. Sverige är ett land där det är en skam att tro på Gud.


Även om svenskar i regel inte är bekännande kristna tror de flesta på Gud eller något större än den här världen. Svenskar pratar inte så ofta om detta.

www.forskning.se/2017/04/12/svenskarna-tror-men-inte-pa-gud/

"När forskarna ställer frågor om tro och trosföreställningar så svarar bara 23 procent av svenskarna att de tror att det finns en Gud. Däremot är det många som har en andlighet av mer vag natur – på frågan om man tror på en högre livskraft eller ande svarar svenskarna ja i högre utsträckning än något annat europeiskt folk"

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191358 av Loni
Svar från Loni i ämnet Hur få ro?
Dom flesta verkar glömma agnosticism. Antingen tror man på en Gud eller inte tror på Gud.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191384 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur få ro?
Lyssna på lugn musik och promenera.