Känner mig ostabil

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1194228 av mrsearlgray
vet inte varför men de sensate veckorna så har jag fått så mycket mer ångest, och jag vet inte varför.
jag kan fortfarande inte släppa tanken att mina grannar är arga på mig och hatar mig. jag har börjat springa och kolla i nyckelhålet igen i rädsla för att grannarna ska knacka på. och jag vågar inte prata på balkongen bara så att jag inte ska göra så dom ogillar mig ännu mer.

jag fattar inte varför det blivit såhär, jag tar mina mediciner som jag ska, varför kan jag inte bara släppa tankarna! jag vill inte bli sjuk igen men samtidigt så känner jag igen den här känslan och det brukar vara början på något dåligt...

samtidigt så känns det inte som om det är tillräckligt för att behöva berätta för läkaren.
det är ju liksom inte full psykos.

helvete
Last edit: 4 år 6 månader sedan by mrsearlgray.
Mer
4 år 6 månader sedan #1194283 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Känner mig ostabil
Jag får tillfällig höjd dos när jag är sån.
Mer
4 år 6 månader sedan #1194302 av memphis
Svar från memphis i ämnet Känner mig ostabil
En bra idé när man är paranoid i sitt eget hem mot grannarna, är att avlägsna sig temporärt. Har du någon du kan bo hos några dagar eller ett par veckor? I så fall kan det hjälpa att bryta den onda cirkeln.
Mer
4 år 5 månader sedan #1194323 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Känner mig ostabil
Det är nog paranoia. Försök att minska på stress och ångest. Ångest kan vara ett förstadium till paranoia. Motionera minskar stress och paranoia minskar också om man sover tillräckligt.

www.viska.se/sjalvhjalp/oevervinn-din-paranoia
Mer
4 år 5 månader sedan #1194717 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Känner mig ostabil
Tack! Jag är hos mor och far. Ska jobba igen tisdag 22e oktober. Jag är lugnare nu. Men kan inte hitta fel hos Jehovas vittnen.... de är auktoritära, bara vissa får komma till himmelen, 99,9% får inte evigt liv trots de tror Jesus dog och återuppstod för oss... men det står ju i Bibeln!!! Funderar på att gå kursen, besöka Rikets Sal en gång av nyfikenhet, sen hoppas jag de kommer svartlista mig. I värsta fall får jag väl säga jag är bisexuell, men det får man ju så länge man inte praktiserar... och... ja paranoid ja, demonerna följer.
Mer
4 år 5 månader sedan #1194725 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Känner mig ostabil
Om du blir med i Jehovas Vitner kan du ikke stemme ved valg.