Börjar tappa min sjukdomsinsikt!

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1202302 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Börjar tappa min sjukdomsinsikt!
man bör nog försöka att inte vara rädd för att få kunskapen om att allt det man trodde man visste tidigare var bara flumm.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1202314 av krokus
Idefix,
Om du trivs med Aripiprazole är det väl ingen större vits att byta medicin? Men jag förstår att du oroar dig för diabetes, det gör jag också ibland. Diabetes är ändå en biverkan av aripiprazole med flera.

Angående Abilify Maintena vet jag inte hur biverkningarna är. Admin1 kanske vet?

Edit:
Jag menar byta till ett annat preparat. Aripiprazole och Abilify Maintena är ju samma aktiva substans.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by krokus.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202327 av Nissegossen
Jag har satt ut de depåinjektioner, detta för att man tror sig frisk, typ att man har ingen psykos jag är frisk och jag har biverkning jag vill inte ha dem, men ofelbart 3-6 mån kommer man in medd djup psykos detta för att man är frisk tycker man, men man är frisk med medicin men inte utan

Skall du försöka bli kvitt medicin gör det med läkars medverkan och minska på dosen så fåf du och läkare i samråd prata med varandra och trappa ned dosen, ta det långsamt när du vill trappa ned,

hasta manana

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1202376 av Admin1
Det kan inte vara någon slags tvångstanke du har om att du är frisk. Men då skall tanken poppa upp ofta. Du får väl intala dig att du är sjuk och behöver medicin. Du kan ju också prata med din läkare om han anser dig frisk.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202396 av MsTibbs
Mor och skötare har på var sin kant sagt jag varit uppvarvade för ett par-tre veckor sedan. Inte märkt nått själv.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202757 av Admin1
Hade du hypomani? Hade du sömnsvårigheter? Forcerat tal?