Att inse att man är sjuk

Mer
4 år 4 månader sedan #1205834 av Recard2016
Jag trodde jag hade aspergers i 14 månader i Kanada att det liksom "bara var så då".
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1205884 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Att inse att man är sjuk
Syrran sa att hon trodde jag hade ADHD. Jag ser andra människor på stan och då inser jag att jag inte är som dem. Jag är sjuk, men om det är just schizofreni låter jag vara osagt.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205898 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inse att man är sjuk
Det här att du är så orolig och inte kan sitta still- det kan vara ADHD.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205909 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Att inse att man är sjuk
Det kan vara biverkningar från medicinen som gör att man inte kan sitta still.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205926 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Att inse att man är sjuk
Jeg er mer og mer sikker på at psykosen skyldes et komplott. Men verre er det at jeg har vært konsekvent overvurdert av hjelpeapparatet.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205945 av krokus
Svar från krokus i ämnet Att inse att man är sjuk

Fantasio skrev: Man är förmodligen sjuk om man varit inlagd, om man tar diverse mediciner och om man har sjukersättning (förtidspensionär). Inte kan man ha varit i en tillfällig svacka? Då borde man vara på banan igen, så att säga. Tanken slog mig när jag tog lite mediciner förut: behöver jag verkligen de här? Är jag verkligen sjuk? Inser du att du själv är sjuk?

På senare tid har jag funderat på om psykosen år 2006 var på grund av längre tids stress och sömnlöshet, att jag blev såpass utbränd att jag fick en psykos.

Dessutom har jag känt senaste året att jag börjar återhämta mig. Mår rätt bra psykiskt. Har bra vänner i min omgivning (även om hinkan bor lååååångt bort). Numera VILL jag jobba deltid, medan för ~fem år sedan ville jag bara ge upp, vilket jag också gjorde.

Däremot tar jag fortfarande medicin, Aripiprazole och Sertralin.