Borde vi med psykos bli mera spontana?

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1208690 av Clean
Jag upplever som vi har blivit lite väl bekväma och inte spontana och flexibla. Sedan att vi har svårt att vara sociala med människor som är olika. Hade jag inte dragit mej undan hade jag haft ett socialt liv, studier och jobb. Utan idag vägrar gå ut och är bara hemma.

Obs/edit! Gäller inte sjuka i akut psykos! Då gäller det att va försiktig och lugn. Den här tråden är för oss som är inte så sjuka längre. Där psykos är inte så aktuell utan mera olika funktionerna som inte fungerar som det ska!
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Clean.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208700 av Geta
Det kan vara livsfarligt att vara för spontan och impulsiv, när man har psykoser. Det är bättre om vi är lite dämpade. Alla vill inte umgås med oss.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208701 av Clean
Nämen tex spontant leende till nån som ger en varmt leende. Istället ser man sur och otrevlig ut.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208705 av Nissegossen
Vi är för mycket impulsstyrda det är inte bra för oss sågar tråden

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1208710 av Clean
Impuls styrda hur då? Vi är hemmasittare? Vi gör ingenting. Varken jobbar eller pluggar eller träffar andra människor?
Mer
4 år 4 månader sedan #1208712 av Nissegossen

Clean skrev: Impuls styrda hur då? Vi är hemmasittare? Vi gör ingenting. Varken jobbar eller pluggar eller träffar andra människor?


En med psykos är ytterligt labil, dyker något upp i skallen går vi omedelbart i den riktningen, visserligen under en akut psykos, men det kan innebära akut livsfara för oss

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum