alkohol efter psykos sjukdom

Mer
4 år 3 månader sedan #1219501 av Melkersten
Har vart psykotisk länge men börjar bli lite bättre och undrar när man kan börja dricka alkohol igen !!!
Mer
4 år 3 månader sedan #1219509 av Geta
Svar från Geta i ämnet alkohol efter psykos sjukdom
Hej och välkommen!

Då jag själv sällan använder alkohol, så har jag ingen aning.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219516 av Clean
Svar från Clean i ämnet alkohol efter psykos sjukdom
Vilka mediciner tar du? För vissa mediciner ska man absolut inte dricka alkohol tillsammans med!
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1219552 av Nissegossen
Hej och välkommen tillbaka!

Ge fan att dricka på benzo! En anhörig till en anhörig med psykossjukdom berättade han detta för mig, du kan missbruka benzo och alkohol i flera år och det går bra, men vid ett tillfälle samverkar de koncentrationen behöver inte vara hög, då sker en åttafaldig berusnings effekt vilket pumpen inte klarar av och du hamnar på bårhuset, med en lapp som det valium intoxikation på, detta eftersom valium var det första benzo som kom.Så det absolut är ingen benzo och alkohol. sedan har jag druckit på alla de mediciner med gamla depå neuroleptika jag haft fast inga moderna antipsykotika

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219824 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet alkohol efter psykos sjukdom
Om man kombinerar antipsykotika och alkohol kan tröttheten öka. Alkohol kan i vissa fall öka psykossymptom. Blir man missbrukare blir man mycket sjukare.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219827 av Clean
Svar från Clean i ämnet alkohol efter psykos sjukdom
Fast en öl behöver vi alla ibland för att stå ut med sjukdomen. Varför ska friska kunna relaxa av med en kall öl i handen.

Tex Sertralin med alkohol funkar. Benso och alkohol är livsfarligt. ADHD medicin och alkohol är farligt. Likadant vissa antidepressiva som tex Seroxat! Vilka antipsykotiska är inte bra blanda med alkohol? Olanzapin har jag druckit alkohol med och det funkade. Kanske hade jag bara tur?