alkohol efter psykos sjukdom

Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1219954 av Nissegossen

memphis skrev: Seroquel och alkohol kan vara lite lurigt. Jag rekommenderar att man är hemma när man dricker ifall det slår fel. Då kan man bara ta sig i säng snabbt.



Har Quetiapine sover på den, alkohol, sängfösare



Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219957 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet alkohol efter psykos sjukdom
Dricker alkohol nån gång ibland på Abilify, Mirtazapin och Voxra. Blir mest trött nuförtiden.

/Dave
Mer
4 år 3 månader sedan #1219982 av Kattis35
Äter abilify och har väl hänt att jag tagit ett glas vin eller 2 men dricker sällan...
Mer
4 år 3 månader sedan #1220020 av Fantasio
Några öl eller så är väl inget att snacka om. Det är ingen fara. Men jag blandade aldrig benso o alkohol när jag drack.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220021 av memphis
När alkoholen samverkar med quetiapinet så kommer känslan väldigt plötsligt, berusningen. Det är en medicinfylla som känns på ett särskilt sätt jämfört med bara alkohol. Vet inte om det är farligt men man kan bara gå och lägga sig, inget annat.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1220109 av Richard
Har druckit på nästan allt... T.om. på barbiturater, dock inte på opioider.

EDIT: Jo, förresten, jag drack 8 folköl på den värsta opioid/alkohol-kombinationen... Dextropropoxyfen! Hade dragit i mig en karta Paraflex Comp o drack på det. Kunde lätt ha dött... :väggen

Nu har jag typ 6 lugnande mediciner (bl.a. 2 st benzo) o en antidepressiv, o jag hinkar lätt 10 st Sofiero 5,2%'or. Men nu vet jag hur jag fungerar på det. Klart jag blir full, o kan få minnesluckor. Nån gång har jag skrivit nått dumt på fyllan, som man ångrar dagen efter.

Det är inte dödligt att dricka på annat än barbiturater, opioider samt några ovanliga till. Men, risken finns att man spårar ur, eller bara blir trött, man kan t.ex. bli aggressiv o det är lättare att hamna i psykoser igen. Så om du tvunget ska dricka på dina mediciner, o det finns risk för psykos, börja med en öl (eller motsvarande), vänta ett tag o lär känna dig själv på hur du blir.

MVH
Alkis o övermedicinerad
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Richard.