Ingen ork

Mer
4 år 2 månader sedan #1230236 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Ingen ork

IngeF skrev: Fikk du ingen medikamenter det første halvåret? Det låter i alle fall uansvarlig ut.


Min bild är att jag var psykotisk i ett halvår men kanske typ förpsykotisk tidigare än så.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230237 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ingen ork

Modesty skrev:

IngeF skrev: Fikk du ingen medikamenter det første halvåret? Det låter i alle fall uansvarlig ut.

Jag hade ingen kontakt med psykiatrin då. Men min psykos bedöms som en förlossningspsykos. De tror att jag blev psykotisk Antingen 2015 eller i början på 2016. Och kontakt med psykiatrin fick jag hösten 2017. Då blev jag medicinerad. :)

OK. En slags tilbakedatering, altså.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1230238 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Ingen ork
Japp!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230240 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ingen ork
Har inte haft övervakad psykos i 6 månader. Högst 1 månad övervakad psykos.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1230257 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ingen ork

Admin1 skrev: En riktig schizofreniutredning tar månader att utföra och infattar magnetröntgen av hjärnan och EEG. Det för att utesluta att tumör eller epilepsi ger psykoserna.

Jag fick åka in i tunnel, röntga hjärnan, vid mitt första vårdtillfälle. Tror det var då, jag var inlagd. Sedan en tid efter det fick jag åka till sjukhuset i Linköping och de satte pluppar på mitt huvud. "Räkna baklänges från tio till noll".
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 månad sedan #1237935 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ingen ork
Idag är en dag då jag inte känner för att gå ut. Tur jag har bunkrat upp med cigg, läsk och folköl. Jag har just ingen ork idag.