Ingen ork

Mer
4 år 2 månader sedan #1223176 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ingen ork
Ibland känner ja att ja vill bara sitta hemma o dricka hela dagen, men ja måste ut me hunden minst 3 ggr om dagen. Ibland e ja verkligen inte sugen på o gå till gymmet, men 95% av gångerna går ja dit ändå o de känns alltid bra efteråt.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223181 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Ingen ork
När jag började med Latuda fick jag enorm energi, men jag ville bara slå alla på käften som betedde sig hotfullt.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223184 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Ingen ork

Vittrad skrev: Jag tappar periodvis orken totalt och har då svårt att motivera mig upp ur sängen över huvud taget. Allt går då motigt och trögt. Även att ens tänka går trögt. Känner mig då apatisk, får svårt att koncentrera mig och blir orimligt obeslutsam över de mest triviala vardagsuppgifterna. Jag antar att det är detta som är negativa symptom.

Om jag slarvar med maten, motion och rutiner så är risken större att jag hamnar i en sådan period. Därför försöker jag hålla igång även när det tar emot. Men det är inte alltid så lätt.


När jag är ledig kan jag vara väldigt trött. Men det blir jag inte när jag jobbar. Det är liksom som att kroppen inte tillåter sig bli så trött då.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223191 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ingen ork

Recard2016 skrev: Att vara pigg o inte trött på dagarna har väl inget o göra me ens psykiska hälsa. Man kan ha energi o ändå höra röster eller ha ångest, eller tvång eller vad de nu e. Jag e stresskänslig. Jag hade säkert kunnat jobba på något sätt men i nuvarande system stöds ja inte till de o då e de ingen idé, hade gärna haft mer pengar.

Äter man rätt o motionerar gör det mycket, både för ens psykiska o fysiska hälsa.

Att ha ständig ångest tar extremt mycket energi, vilket leder till trötthet.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1223193 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ingen ork
När jag har ångest dricker jag, sen får ja panikattacker, men aldrig samtidigt som ja hör röster. Sen visst det tar flera dagar innan ja orkar torka diskbänken ibland, dammsuger bara en gång i veckan trots de behövs mer, tvättar typ 1 gång i månaden, dammar aldrig. Skurar aldrig golven, men ja gör de viktiga.

Min lägenhet e organiserat kaos brukar ja säga, det ser ut som ett helvete, men jag vet exakt var allt är o blir väldigt stressad om nån ändrar ens en liten deta
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223200 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ingen ork
Recard,
Du verkar vara ett undantag när det gäller trötthet vid psykisk ohälsa. Sedan är det skillnad på fysisk trötthet och hjärntrötthet.