Ingen ork

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1223207 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ingen ork
Jag var konstant hjärntrött i Kanada när jag jobbade som cykelbud i ett halvår, cyklade runt o hallucinerade hemska saker hela dagarna o hörde röster. Hade också "anxiety disorder" vet inte vad svenska ordet e. Det gick inte så bra. Men mina läkare o terapeuter har alla sagt att det borde inte varit möjligt me min sjukdom att klara sig själv i ett främmande land o jobba i 14 månader.

Jag kommer ihåg en gång när jag var på konsert i Kanada me min kompis, gick runt i downtown o visste knappt vem jag var eller vad ja gjorde.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223209 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ingen ork

Recard2016 skrev: Att vara pigg o inte trött på dagarna har väl inget o göra me ens psykiska hälsa.

Detta skrev du förut, ändå verkar du inte se något samband. Vissa klarar sig längre än andra från att krascha helt och hållet.

Du verkar ha svårt att sätta dig in i andras situation, när det gäller ork och trötthet.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223210 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ingen ork
Jepp har sällan det problemet så.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223211 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Ingen ork

Geta skrev: Om man aldrig har drabbats av att ha tappat orken, då finns det väl inga hinder mot att man jobbar och försörjer sig själv.


Jag vet inte själv om jag har negativa symptom
Eller inte. Jag har inga positiva symptom.
Jag är som sagt inte trött när jag jobbar. Mina negativa symptom försvinner på jobbet.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1223219 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ingen ork

Drummer skrev: När jag började med Latuda fick jag enorm energi, men jag ville bara slå alla på käften som betedde sig hotfullt.

Min läkare som jag tidigare hade frågade mig blir man aggressiv om man sätter ut Akineton? Jag sade ja, är man utan kan man gå omkring tillfreds med tillvaron men kan om man inte vet om det gå från tillfreds på några sekunder till att smockan hänger i luften för ingenting. Han sade jag satte ut akineton på en kvinna hon skällde ut mig, han hade tur då hon redan troligtvis var utan. Att sätta ut akineton för någon som har biverkningar på gamla mediciner är tortyr, inget annat.

Kan se på några rätt nära här de bor i närheten men vill aldrig prata en var granne med mig men när jag sade att du har antagligen ganska mycket stesolid, varför har du dem? Fick senare veta av en kvinna att hon tydligen varit med om krig. Hon flyttade ned mot där socialen har hus på samma gata och där nere ser jag henne ibland på bussen med en personal med sig jag skulle tro att hon troligtvis har antipsykotika också hon ser väldigt drogad ut, det syns på hur hon går. Överhuvudtaget i en vidare omkrets finns tydligen uppe vid Willys in på en gata med villor där tror jag också det finns ett gruppboende en yngre kvinna där hon tar antipsykotika Leponex hon bad mig ta bort min medicin. Jag kan inte göra det sade jag. Jag är själv sjuk. Hon har jag pratat med ganska mycket också hon har numera sällskap när hon går och handlar. Jag har synpunkter på flera personers medicinering och skulle om inte läkaren ville höra, inte värt att göra, jag ville att du skulle höra, jag vrider om örat på dig om du inte lyssnar du gör dina patienter till Zombies det förtjänar ingen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1223258 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ingen ork
Hade jag inte haft ont om cigaretter hade jag stannat hemma. Mamma ringde under kvällen och blev irriterad på mig som ligger i sängen så mycket.