Ingen ork

Mer
4 år 2 månader sedan #1229472 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Ingen ork

Fantasio skrev: Hade jag inte haft uppgiften att handla åt mina föräldrar hade jag bara suttit hemma. När jag handlat åt dem går jag ibland till en mötesplats, passar på när jag ändå är uppe. Åren fladdrar förbi och jag förblir inaktiv och initiativlös.


Att skaffa sig något intresse är viktigt! I nödfall får du väl skaffa dig en smartphone, och spela Pokemon, hur det nu stavas. Den kanske också har inbyggda spärrar mot allt dom blivit skrämda för, nuförtiden.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1229473 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ingen ork
Jo, göra saker man är intresserad av är bra. Vad har du för intressen, notwoodstock?
Mer
4 år 2 månader sedan #1229475 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Ingen ork

Fantasio skrev: Jo, göra saker man är intresserad av är bra. Vad har du för intressen, notwoodstock?


Jag shoppar. Fast lite mindre än förut. Har ju egentligen inte alls råd.

Och så vill jag veta mer om mina egna diagnoser. Och jag är nyfiken på några till saker.

Men vill inte kunna om allt otyg. Det bara blir en gemensam Psychosvammeldiagnos för oss alla. Sorgligt.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1229495 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ingen ork
Jag har inte mycket energi men jag försöker. Till skillnad från Rechard har jag en stark vilja att jobba. Göra rätt för mig, ha arbetskamrater, bidra till samhället, utvecklas, tjäna pengar.

Jag tror att människan generellt sett vill vara med där det händer och inte är lat och osamarbetsvillig. Vi vill höra till. Och bidra.

Men vi med psykossjukdomar kan generellt inte hur gärna vi än vill.

Jag har det i ryggmärgen att kämpa. Därför väggar jag oxå med jämna mellanrum. Men som sagt det sitter i ryggmärgen och är svårt att ändra på. Tro mig jag har försökt många gånger. Men med så lite energi är det alltid svårt att veta vad man står pall.

Jag har styrketränat en gång på jättelänge. Jag vill styrketräna 3 ggr i veckan men det blir aldrig så. Orken kommer emellan och förra året utmattning efter Peer uppdrag.

Nu har jag ju haft sepsis och är extra klen efter det så därför minimalt med styrketräning. Fokuserar på Loppan och hennes promenader.

Man får gradera vilket som är viktigast i ens liv. Loppan är viktigast i mitt liv, hon är ett litet liv som beror helt på mig att hon får må bra.

Nu har jag inte promenerat något mer än små turer med Loppan och till affären och sånt, sen i fredags. Så idag ska jag och Loppan ta en hyfsad tur o finvädret. Måste komma igång.

Hade rå ångest igår och tror det berodde på inaktivitet. Som sagt dosera sina krafter....

Framåt är Loppan, familj en, fysisk aktivitet, målarberkssmhet och kosten viktigast. Vill ha en bra basöinje som jag står pall.

Som det ser ut nu har jag ett Peer uppdrag i månaden. Det är lagom. Februari månads Peer uppdrag sjukskrev jag mig från.

Mindre pengar men hälsan och Loppan måste få gå före.

Nu har jag försökt och återigen fått mig skrivet i pannan hur liten arbetskapskapacitet jag har.

Recard är stark för att ha psykossjukdom. Tur för honom. Eller så är han arbetsskygg. Vad vet man.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Amandara.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1229497 av Clean
Svar från Clean i ämnet Ingen ork
Amandara,

Är det Recards fel att ditt liv är förstört pga sexuella övergrepp? För du skyller på Recards liv och pratar om hur jobbigt ditt liv är! Släng skit till rätt person och det är mannen som pedofila dig och förstörde ditt liv och inte Recard. Du säger att du inte längre beskyddar pedofilen. Nej men du slänger skit på andra vad du inte klarar av. Skyll ditt liv åt rätt håll vi har inget med ditt liv att göra med! Väx upp!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229520 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ingen ork
Amandara,

Vilken tur att du tillfrisknade från sepsisen och njursvikten.