Ingen ork

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1229766 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ingen ork

memphis skrev: Kommer ihåg filmen Phenomen med John Travolta. Då han får en meteorit i huvudet och sen blir fyllt av Universums stora intelligens och manisk energi. Trodde det var en film om psykisk sjukdom, men han blev så p g a en hjärntumör.


Ved akutt psykose er det vanlig praksis å ta bilder, nettopp for utelukke ting som hjernesvulst. Det kan gi psykosesymptomer.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230052 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Ingen ork
Jag har fått göra en magnetröntgen av hjärnan en gång men det hade inte med psykos att göra. Hade då anfall av huvudvärk och såg dubbelt vilket då läkaren ville kolla upp. Fick de bisarra bilderna på cd efteråt.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230073 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Ingen ork

Vittrad skrev: Jag har fått göra en magnetröntgen av hjärnan en gång men det hade inte med psykos att göra. Hade då anfall av huvudvärk och såg dubbelt vilket då läkaren ville kolla upp. Fick de bisarra bilderna på cd efteråt.


Trodde det var en del av utredningen när man ställer diagnos att ta bilder med magnetkamera eller datortomografi.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230085 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ingen ork
Jag har aldrig gjort magnetröntgen, så det gör det nog inte Modesty.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230086 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Ingen ork
Nej, jag tror inte heller det är någon standardprocedur de gör vid psykos. Diagnoser kan de ställa utan utredningar och datortomografi.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230103 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ingen ork
Har inte gjort magnetröntgen och inte heller psykologiska test.