Synstörningar

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1226282 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Synstörningar
Man kan ha störningar i synintrycken så att färger och konturer ändras kallas för perceptionsstörningar. Sedan finns synillusioner om man ser en katt förvandlas den till en tiger. Mildare än en hallucination där man ser något som inte finns.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...a-synhallucinationer
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226283 av björk
Svar från björk i ämnet Synstörningar
admin Metallica sjunger
Om ordet delirou.

Att man indirekt kan påskynda
i process en tilltag hjälpande hand som.. Tex jag tänkte för när jag bodde i villan när jag
såg badminton på tv.

Att dom måste va lyckliga som att ha det att tillgång.

Även fast jag inte var medveten att det var långt ifrån sanningen.

Dock kan det vara lite bra dock
Mer
4 år 2 månader sedan #1226285 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Synstörningar

Geta skrev: Jag är närsynt och har astigmatism och grå starr. Glaskroppen har kollapsat i båda ögonen, så jag ser svarta flugor i synfältet. Ibland har jag ögonmigrän. Då ser jag zickzack framför ögonen. Annars är det bra.

Jeg har slørsyn i blant. Lurer på det er medisinrelatert. Det er alltid når jeg går opp i dose.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226299 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Synstörningar

Geta skrev: Jag är närsynt och har astigmatism och grå starr. Glaskroppen har kollapsat i båda ögonen, så jag ser svarta flugor i synfältet. Ibland har jag ögonmigrän. Då ser jag zickzack framför ögonen. Annars är det bra.


Närsynt och grå starr, jag vill peppa dig vid grå starr byter de linsen i ögat när starren är mogen en operation som är standard kirurger gör det varje dag, det gör att de sällan misslyckas god prognos. Linsen gör att du får normal syn vid byte av lins, det gäller wasp också, annat skulle förvåna mig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1226304 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Synstörningar
Nesten alle får vel grå stær når de kommer opp i årene? Ganske lett å korrigere i dag.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226305 av Geta
Svar från Geta i ämnet Synstörningar
Min ögonläkare har sagt att det finns risk för näthinneavlossning vid gråstarroperation, för att jag är så närsynt.