någon som skaffat körkort efter diagnosen?

Mer
4 år 2 månader sedan #1230914 av mrsearlgray
någon som skaffat körkort efter ni fått diagnosen? hur gick det? hur mycket kostade det? och kan man få förlängd teoriprovstid för att man har schizofreni?
Mer
4 år 2 månader sedan #1230917 av mrsearlgray

PsychoWard skrev: tror du att du får förlängd tid att reagera på pga diagnosen när/om det händer något i trafiken också?


okej tack! :)
Mer
4 år 2 månader sedan #1230919 av Geta
Tog körkort efter mina första psykoser. Hade ingen officiell diagnos då. Läkarna höll inne diagnosen på den tiden. Hade ingen svårighet att ta körkort på grund av min schizofreni. Körde bil utan olyckor i 20 år. I tre år körde jag bil varje dag i tjänsten. På grund av ekonomin slutade jag med bil.
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 1 månad sedan #1230920 av

mrsearlgray skrev: okej tack! :)

inga problem. :) men å andra sidan vet man ju inte. finns nog tokigare lagar i det här landet faktiskt.
dessutom kan man ju göra provet flera gånger ändå så.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230921 av mrsearlgray

Geta skrev: Tog körkort efter mina första psykoser. Hade ingen officiell diagnos då. Läkarna höll inne diagnosen på den tiden. Hade ingen svårighet att ta körkort på grund av min schizofreni. Körde bil utan olyckor i 20 år. I tre år körde jag bil varje dag i tjänsten. På grund av ekonomin slutade jag med bil.

okej tack geta! har fixat läkarintyg för körkort så nu saknas bara pengarna till det :)
Mer
4 år 2 månader sedan #1230938 av Vittrad
Jag tog körkortet efter jag börjat få psykosproblematik, men innan jag fick diagnosen schizoaffektiv. Minns inte exakt vad det kostade, men minns att det var dyrt med körlektioner. Jag hade möjligheten att köra mycket privat så jag kom undan rätt lindrigt ändå. Vet inte hur det är med att få förlängd teoriprovstid tyvärr.