någon som skaffat körkort efter diagnosen?

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 1 månad sedan #1230990 av Nissegossen
Jag också tog körkortet innan jul och fyllde 18 i slutet av augusti

Hade ju inte börjat dricka alkohol

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1231056 av Vittrad
Minns när jag skulle köra upp, hur ofantligt nervös, ångestfylld, uppspelt och lyrisk jag var innan. Helt fucked up av blandade känslor. Så fick jag världens raraste lilla bullfarmor till körinspektör. Och körningen gick som en dans sedan, helt klockrent. Det trodde jag aldrig.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Vittrad.
Mer
4 år 2 månader sedan #1231061 av memphis
Jag körde upp tre gånger. Fuckade upp totalt första. Korsade heldragen linje andra. Tredje gången gillt. Jag minns jag gick verkligen på moln när jag gick tillbaka till jobbet och alla blev så glada att jag klarat det. Det betydde att jag kunde åka ut på jobb ensam, och slapp vara bara praktikanten.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1231069 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet någon som skaffat körkort efter diagnosen?
klarade också praktiska provet på tredje försöket. teorin på första.

använde pengar som hade öronmärkts för att åka utomlands med några kompisar till körkortet, kom på det precis innan vi åkte typ att jag hade vettigare saker att göra för pengarna än att åka till thailand och supa vid stranden så jag avbokade
Mer
4 år 2 månader sedan #1231073 av wasp
Tog körkort redan under 1970-talet. Körde bil utan mankemang i 25 år ungefär. Numera har jag ingen bil pga ekonomin. Har ett AB kort, så jag får köra motorcykel också!
Mer
4 år 2 månader sedan #1231081 av Amandara
Jag tog körkort 12 år innan min psykossjukdom utvecklades. Jag var bara deprimerad. Körde som privatist och kuggade 3 ggr på uppkörningen. Första gången höll jag på att köra mot rött ljus. Efter andra gången grät jag för att det var så stor prestige att få körkortet. 3e gången hade jag en snäll inspektör och det gick vägen. Jag körde ju upp som privatist och räknade med att kugga, men det var ändå trist. Teorin klarade jag på första försöket.