någon som skaffat körkort efter diagnosen?

Mer
4 år 2 månader sedan #1230965 av Geta
Klarade körkortet på första uppkörningen och första teoriprovet.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 1 månad sedan #1230967 av Richard
Körlektioner är svindyrt! Jag tog nog ca 15 st, men helt i onödan, då jag övningskörde med min pappa nästan varje dag i två år. Jag var jätteduktig på att köra. Halkan måste man väl göra genom en trafikskola. Det första uppkörningen gjorde jag i trafikskolans bil, kuggade som sagt, o då sa trafikskolan; -Då får vi köra några lektioner till! Men jag sa -Nej, jag ska köra upp privat, o det klarade jag utan mer påprackade körlektioner.

Nu är det en massa "ekodriving" o grejer, sånt här...



Jag vet att det är nått med udda/jämna husnummer o udda/jämna veckor. Man måste vara professor för att få parkera...

Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230970 av Clean
"Tog stesolid för att klara uppkörningen." Herregud vad roligt! Jag rullar av skratt! Bra jobbat Richard!! Ryska forskare sa att deras undersökning visade om man drack vodka innan matteprovet så lyckades dom med vodka bättre än dom som inte druckit vodka. Hehe
Mer
4 år 2 månader sedan #1230972 av Richard

Clean skrev: "Tog stesolid för att klara uppkörningen." Herregud vad roligt! Jag rullar av skratt! Bra jobbat Richard!! Ryska forskare sa att deras undersökning visade om man drack vodka innan matteprovet så lyckades dom med vodka bättre än dom som inte druckit vodka. Hehe

Det är jag tveksam till...

Jag satt o drack öl en natt, så runt kl. 02-03 anmälde jag mig på fyllan till Mensas IQ-test. Så ringer det en snubbe kl 07 o undrar om jag kan komma o göra testet om en timme... Jaja, jag cyklade dit, hade ju fortfarande alkohol i kroppen o gjorde testat på bakfyllan. Kom precis på gränsen till att Mensa-medlemskap...
Mer
4 år 2 månader sedan #1230973 av Nissegossen
På viska finns redan en tråd som heter Körkort
www.viska.se/kunena/allmn-diskussion/41492-korkort?start=0

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1230975 av memphis
Recard lyckades ju ta körkort alldeles nyss efter idogt slit. Vet inte vad han har för diagnos dock. Men tror att han fick ett läkarintyg om bra impulskontroll.