Vad skulle ni gjort annorlunda?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 månad sedan #1234146 av Fantasio
Man samlar på sig kunskap och erfarenheter allt eftersom livet fortskrider. Jag skulle vilja leva om mitt liv, då det inte var så tokigt fram tills insjuknandet. Men jag skulle göra så mycket annorlunda.

Studera med nit, fortsätta med fotbollen, ta det lugnt med alkoholen, inte börja röka, visa intresse för de kvinnor som visar intresse för mig, med mera, med mera.

Försöka vara snäll och till och med kärleksfull. Det och fortplanta sig är ju meningen med livet. Vad skulle du ha gjort annorlunda?
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1234148 av Geta
Önskar att jag hade insjuknat idag i schizofreni, när man pratar om psykisk ohälsa på ett annat sätt. Men skulle inte vilja vara ung på nytt. Jag motsäger mig själv. Det har varit ett kämpigt liv. Vet inte vad jag skulle ha gjort annorlunda. Kanske begärt att bli sjukpensionerad tidigare men då hade jag missat en massa erfarenhet.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Geta.
Mer
4 år 1 månad sedan #1234154 av krokus
Jag vill inte tänka i dessa banor, blir bara deppig eller får ptsd-ångest.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 månad sedan #1234166 av Fantasio
Jag tror att vetskapen om att jag mer eller mindre kastat bort mitt liv ger mig ångest. Fast nästa årtionde blir jag ålderspensionär. Får förlika mig med det. Har ju inte så många år kvar jag skulle kunna fylla med något gott.
Mer
4 år 1 månad sedan #1234169 av Geta
Diagnosen schizofreni är allvarlig. Man har inte så mycket valfrihet. Man klarar inte vad som helst.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1234170 av Fantasio
Det är sant. Schizofreni bryter ner en. Jag som hade planer på att bli rik när jag var liten och ända in i tonåren. Förde kassabok, kan man säga. Nu går dagarna och jag blir äldre, det är allt.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Fantasio.