Körkort

Mer
4 år 1 månad sedan #1234355 av Easthill
Körkort skapades av Easthill
Hej
jag skulle så gärna vilja ta ett mc-kort och har diagnosen schizoaffektivt, finns det någon med denna diagnos alt schizofreni som har tagit kort efter att man har fått sin diagnos och som vet vad som gäller?
Mer
4 år 1 månad sedan #1234357 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Körkort
Jag tog innan diagnosen men måste lämna in ett intyg varje år från psykiatriker till Transportstyrelsen.

/Dave
Mer
4 år 1 månad sedan #1234359 av Geta
Svar från Geta i ämnet Körkort
Tog körkort 1973 fem år efter min första psykos. Körde bil i 20 år utan olyckor. Idag kör jag inte bil längre.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1234377 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Körkort
Tog körkortt då jag var 54 år, körde upp sju gånger och när det äntligen gick bra fick jag höra av en av inspektörerna att kortet "bara var till låns..

Och dave1
Varför berätta om schizofrenin? Jag har ju epilepsi och var tvungen att ange detta, men min psykiska status har jag behållit för mig själv. Vartannat år är jag tvungen att lämna läkarintyg men det är inte särskilt betungande.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1234407 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Körkort

Easthill skrev: Hej
jag skulle så gärna vilja ta ett mc-kort och har diagnosen schizoaffektivt, finns det någon med denna diagnos alt schizofreni som har tagit kort efter att man har fått sin diagnos och som vet vad som gäller?

Det ska nog inte vara några problem. Jag har mitt mc-kort kvar, fast jag tog det innan jag insjuknade. Inget lämplighetsintyg? Då borde befintligt körkort dras in, samma regler för alla. Lycka till, Easthill!
Mer
4 år 1 månad sedan #1234455 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Körkort

Cosmos skrev: Och dave1
Varför berätta om schizofrenin? Jag har ju epilepsi och var tvungen att ange detta, men min psykiska status har jag behållit för mig själv. Vartannat år är jag tvungen att lämna läkarintyg men det är inte särskilt betungande.


Jo det var klantigt, jag var inne på att ta busskort eller tradarkort ett tag. Och då fick Transportstyrelsen reda på det.

/Dave