Vad föranledde er psykos?

Mer
4 år 1 månad sedan #1236592 av Clean
Svar från Clean i ämnet Vad föranledde er psykos?
Jag var på semester i Egypten och blev rånad, våldtagen och nästan mördad. Jag låtsades spela medvetslös då fick jag chansen att fly! När jag sprang hela vägen till mitt hotell gråtandes så fick jag psykos. Nästan alla mina upplevelser kring händelsen är samma psykoser som jag får från den händelsen. Jag knarkade när jag kom hem från Egypten hade jag inte knarkat så hade inte psykosen som jag fick i Egypten inte fastnat. Hade jag fått bara vila och inte övertalas av mina gamla vänner att allting är som vanligt fastän det inte var så för mej så hade det aldrig utvecklas till schizofreni. Jag hade bara behövt vila och sova så hade psykosen som jag fick pga den här händelsen gått över av sig själv. För det är vanligt att man är jävligt paranoid av trauman.

Men första psykosen fick jag som barn men det gick över.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236623 av salig
Svar från salig i ämnet Vad föranledde er psykos?
Det kalla å skoningslösa samhället, tvingas leva som en primitiv apa bara för att resten av "apflocken" inte är lika klara/perfekta som jag :cry: min känslomässiga aptit blir aldrig mättad av evig gemenskap då mina själsfränder aldrig tycks träda fram:cry:
Mer
4 år 1 månad sedan #1236627 av Nissegossen

salig skrev: Det kalla å skoningslösa samhället, tvingas leva som en primitiv apa bara för att resten av "apflocken" inte är lika klara/perfekta som jag :cry: min känslomässiga aptit blir aldrig mättad av evig gemenskap då mina själsfränder aldrig tycks träda fram:cry:


Du är direkt avstötande ev närmanden, kliv av din höga häst och var som en normal människa...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1236631 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vad föranledde er psykos?
Jag har oxå känt mig ensam, det var för att jag var känslomässigt avstängd och bara presterade till skillnad mot att relatera. KMT kan hjälpa.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236755 av Rhododendron

Clean skrev: Jag var på semester i Egypten och blev rånad, våldtagen och nästan mördad. Jag låtsades spela medvetslös då fick jag chansen att fly! När jag sprang hela vägen till mitt hotell gråtandes så fick jag psykos. Nästan alla mina upplevelser kring händelsen är samma psykoser som jag får från den händelsen. Jag knarkade när jag kom hem från Egypten hade jag inte knarkat så hade inte psykosen som jag fick i Egypten inte fastnat. Hade jag fått bara vila och inte övertalas av mina gamla vänner att allting är som vanligt fastän det inte var så för mej så hade det aldrig utvecklas till schizofreni. Jag hade bara behövt vila och sova så hade psykosen som jag fick pga den här händelsen gått över av sig själv. För det är vanligt att man är jävligt paranoid av trauman.

Men första psykosen fick jag som barn men det gick över.


Oj, vad läskigt det låter. Jag är glad att du överlevde!
Mer
4 år 1 månad sedan #1236788 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad föranledde er psykos?
Knark och mordförsök.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻