Rädd hela tiden = psykossymtom??

Mer
4 år 1 vecka sedan #1244894 av Melody
Känner mig rädd för att gå ut längre sträckor, för djur o fåglar och annat. Är det min personlighet som förändrats eller är det psykossymtom som kvarstår funderar jag på. Svårt att veta och väldigt jobbigt. Känner mig som ett skrämt barn nuförtiden. Jag hoppas det är övergående :(
Mer
4 år 1 vecka sedan #1244900 av Admin1
Ganska vanligt med rädsla för allt vid psykossjukdom. Troligen en mild vanföreställning. Viktigt att sova tillräckligt, motionera, minimera stress och ta antipsykotikan.

www.viska.se/sjalvhjalp/motverka-angest
Mer
4 år 1 vecka sedan #1244901 av Melody
Tack Admin
Mer
4 år 1 vecka sedan #1244914 av björk
Mer
4 år 1 vecka sedan #1245039 av Melody
Undrar om det här går över? Jag undviker verkligen att gå ut, det känns inte kul alls. Psykos kändes inte såhär... kan det vara för mkt medicin??

Ngn som varit rädd? Gick det över?
Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1245042 av Maxjohan1983
Det har jag varit tidigare. Men jag har gått ut ändå . Nu är jag inte det längre. Det avtar med tiden. Som värst var då jag var vid 23-25 år. Det gäller gå från autopilot till logiskt tänkande. Vi ska inte vara rädd för sånt vi inte kan påverka. Sånt vi inte kan påverka är onödigt att vara rädd för alls. Det gäller bara att bita ihop och skratta åt eländet om man blir nedslagen på gatan. Kanske kan man få tala ut i pressen. lul

Blir jag nedstucken med kniv och dör. So be it.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Maxjohan1983.