Har tanken slagit er att?

Mer
3 år 11 månader sedan #1253449 av memphis
Svar från memphis i ämnet Har tanken slagit er att?
Varför pratar du sån skit?
Mer
3 år 11 månader sedan #1253450 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Har tanken slagit er att?

memphis skrev: Varför pratar du sån skit?

Kanske för att belysa den allmänna paranoian som ligger bakom att tala om det mest fundamentala att tankarna är beroende av bajstillverkningen? Och att mycket annat är rent skitsnack?

Har du tänkt på att den som inte tillverkar bajs inte kan tänka?
Bajstillverkningen är central i den existentiella evolutionen, men kanske inte så fin att tala om trotts att den är helt grundläggande
Mer
3 år 11 månader sedan #1253451 av memphis
Svar från memphis i ämnet Har tanken slagit er att?
Jag är nästan säker på att Jesus Kristus sagt något liknande, om våra innersta kärnor.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1253454 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Har tanken slagit er att?
Ligger nåt i det ni säger det är verklighet som upplever.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1253456 av memphis
Svar från memphis i ämnet Har tanken slagit er att?
Och om han inte sa nåt om det så glömde han väl bort att det var viktigt.

Din kärna är alltid intakt.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by memphis.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253465 av Clean
Svar från Clean i ämnet Har tanken slagit er att?

Vatten skrev: En blåskärm som för datorns intruktioner på villovägar måste vara fullständigt logisk liksom psykosen, för bägge förekommer i verkligheten. Frågan är väl närmast vilken slutsats man kan dra utav detta faktum.

Bajs förekommer också i verkligheten och bär sin sanning inom sig, mycket sanning ligger i bajset som kan berätta en hel del om en människas ämnesomsättning och vad denne stoppat i sig, men att bajset är en summatotal för de mänskliga uttrycken kanske kan vara en övedriven slutsats?


Jag fattar ingenting folk får själva välja sin egen verklighet. Men för min egen del vet jag att mitt sk vanföreställningar som är paranoida och psykotiska idéer stämmer oavsett vad psyket och min omgivning säger. Dom ljuger eller vet inte bättre och dom kommer aldrig erkänna eller förstå vad jag menar. Och jag är inte den som tänker sig bli lurad. Och om det är ett dataprogram vet jag inte det är bara spekulationer. Jag kommer aldrig nog få veta varför dom ljuger och varför andra inte fattar! Min schizofreni gör att jag har genomskådat deras lögner. Vad gör din? Och får alltid uppleva en levande form av helvete pga dom. Och på sättet gör det mej sjuk, driver mej till vansinne och gör mej rent av tokig. Och det är pga psyket och omgivningen. Det är en konspiration och alla som säger emot mej att det är ingen konspiration är en del av den här konspiration vare sig om dom är omedveten om det eller inte. Jag tänker inte tro varken på min omgivning eller psyket för det finns inga bevis att jag har fel bara massa prat om att jag är för misstänksam och paranoid ingenting annat alltså inga bevis. Vilket kanske stämmer att jag är misstänksam och paranoid (men inte för överdriven), men jag har all anledning att vara det!

Men jag får skylla mej själv, som inte kan hantera det. Önskar jag kunde sova bort mardrömmen och slippa vansinnet.