Är varje dag en kamp?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1257327 av Fantasio
Är varje dag en kamp för dig, eller har du dagar då du mår bra och känner dig helt frisk? Hur ofta har du besvärsfria dagar? Jag mådde bra fram tills för någon timma sedan, nu har det satt igång i huvudet igen. Känner att jag vill kunna släppa garden, men kan inte. De flesta här verkar ha bekymmer om inte dagligen så rätt ofta. Hur är det för dig?
Mer
3 år 10 månader sedan #1257330 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är varje dag en kamp?
Jag får kämpa lite varje dag för att aktivera mig. Nu kämpar jag med Helgkrysset. Men det är inte alls lika kämpigt som när jag jobbade heltid i sjukvården och började kl. 7.00 på morgonen. Samtidigt som jag stod på Hibernal som var ett riktigt sömnpiller.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1257331 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Är varje dag en kamp?
Jag anser att jag stöttes bort från min arbetsplats. Fick inga vettiga arbetsuppgifter. Jag jobbade deltid samtidigt som jag var inlagd, till slut tröttnade arbetsgivaren. Jag kan inte minnas att jag någonsin mådde dåligt innan jag fick min första psykos. En udda jäkel, ja, men inte spritt språngande galen som idag. Jag tycker att varje dag är en kamp.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257332 av krokus
Svar från krokus i ämnet Är varje dag en kamp?
Fantasio,
Det senaste halvåret (ännu längre?) har du verkat deppig, nedstämd och ångestfylld. Tar du någon antidepressiva? Sen så verkar du inte trivas med din KP, det kanske är dags för ett byte? Om det är möjligt förstås.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1257334 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Är varje dag en kamp?
Krokus, du har en hobby du brinner för och det är jättebra. Jag tror jag har Sertralin just nu.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257337 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är varje dag en kamp?
Det är nog hemligheten att man måste brinna för något i nutid. Du ser så mycket bakåt, Fantasio.