vilka tecken uppvisade ni själva som fick er att söka hjälp?

Mer
17 år 5 månader sedan #52616 av melting_Iceman
nu har jag precis reggat ett konto här :D

har så mycket funderingar om detta ämne som jag hoppas ni vill dela med er av...så det blir en tråd till...

vad var det ni själva upptäckte inte stod rätt till innan ni sökte läkarvård/fick diagnosen schizofreni?

vore kul om så många som möjligt svarade.

mvh!
Mer
17 år 5 månader sedan #52629 av Q.L
jag sökte mest för att jag mådde skumt o såg in i framtiden....jag sökte aldrig för mina röster då de inte var så negativa i början av min sjukdom....
Mer
17 år 5 månader sedan #52631 av Inwatto
Jag har haft lång tid inom psykiatrin och det var pga depressioner och negativa symtom, samt att jag tycte att alla var ute efter mig.
Jag har haft samma läkare i 10 år.
Så han har följt mig in i psykoser så han kunde sätta in lpt på mig. Själv tycte jag att jag hade rätt när tidningar och media skickade hemliga meddelanden till mig. Och när jag var huvudpersonen i de flsta grövre bottsliheten i Sverige. jag hade mördare efter mig så hela polissverige vet vem jag är när jag blandat in mig i deras ouppklarade mord mm.
Min läkare har haft det väldigt roligt ibland (välmenat) och knappt kunnat hålla sig för skratt.

När jag mått bättre har även jag skrattat åt eländigt.

Man måste vara lite självironisk för att klara av sina dumheter.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
17 år 5 månader sedan #52632 av Inwatto
Jag känner igen mig lite i det, jag trodde att pastornshistorien var ett skämt som var påhittat för att mobba mig, och att det var jag som var pastorn :lol: Jag undrar fortfarande om den historien är verklig, den är så absurd.

Jag sökte aldrig vård självmant utan det var min syster som reagerade på mitt väldigt underliga beteende. Jag förstod först ett halvår efter mitt insjuknande att det jag upplevde inte var verkligt då ingen annan reagerade på att folk skrek efter mig på stan.

Prata inte med hat i munnen!
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #52633 av Exocet
Jag sökte hjälp för jag tyckte det fanns meddelanden i texter jag läste och att jag kände mig nedstämd, ledsen och arg hela tiden.
Mer
17 år 5 månader sedan #52644 av Inwatto
Jag sökte hjälp när ja började läsa texter på ett konstigt sätt... jag trodde att jag kanske hade fått en hjärntumör.

Prata inte med hat i munnen!