ospecifierad icke organisk psykos

Mer
3 år 2 månader sedan #1314927 av Challe
Medicinen fungerar för mig det gör den även om jag har rösthallucinationer på kvällar och nätter ibland, och ibland kan jag pratat med mig sjäv i huvudet så det låter som en röst. Nackdelen med medicinerna är att jag är stendöd sexuellt. Kan inte ens ge mig själv några orgasmer längre och det är surt. Men som sagt annars funkar det
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1314931 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet ospecifierad icke organsik psykos

Challe skrev: Medicinen fungerar för mig det gör den även om jag har rösthallucinationer på kvällar och nätter ibland, och ibland kan jag pratat med mig sjäv i huvudet så det låter som en röst. Nackdelen med medicinerna är att jag är stendöd sexuellt. Kan inte ens ge mig själv några orgasmer längre och det är surt. Men som sagt annars funkar det

Har du pratat med din läkare om det? Men du kanske tänker att det är bättre att må psykisk bättre före sex eller onani?
Mer
3 år 2 månader sedan #1314935 av Challe
Min läkare frågade mig om driften i somras och jag förklarade att jag i princip varit död sen jag började med medicinerna vid 30. Sen pratde vi lite och han föreslog byte till Olanzapin, men jag uppfattade inte om han föreslog det pga av dålig sexdrift. Han sa att en biverkning är kraftig vikt ökning vilket jag inte är så sugen på då jag precis gått ner 20 kilo sen jag började med Abilify Maintena för ett år sen. Vägde 75 kilo då och nu väger jag 56 vilket jag är nöjd med. Då föreslog jag att vi skulle minska på risperdalen och han hade sen skrivit i journalanteckningarna att man kunde fundera på en sänkning av risperdalen om jag mått bra en längre tid då
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1314937 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet ospecifierad icke organsik psykos
Men har du pratat om att du hör röster? Röster försvinner inte alltid alla ggr. Men är rösterna jobbiga för dig?
Mer
3 år 2 månader sedan #1314939 av Challe
Läkaren vet om att jag haör en röst när jag har psykos, men då är det en inre röst i huvudet som pratar och jag tror att det är mina egna tankar jag hör i form av en röst, kan komma lite när jag inte har psykos också. Däremot rösthallucinationerna jag hör om kvällar och nätterär yttre röster som låter att de kommer utifrån rummet utanför huvudet. Det är röster jag inte känner igen och kan vara både manliga och kvinnliga och som sagt musik, det som jag kallar klarhörsel. Detta har jag ännu inte berättat för min läkare och kontaktperson men bör väl göra det
Mer
3 år 2 månader sedan #1314941 av Challe
Tror även att jag kan ha en släng av erotomani när jag har psykos eller över huvud taget. Kanske inte så extremt men åt det hållet