ospecifierad icke organisk psykos

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1314960 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet ospecifierad icke organsik psykos
Nej då har du nog inte schizofreni. Min schizotyp utvecklades till schizofreni. Men jag tycker schizofreni är mera bättre än när jag hade schizotyp.
Mer
3 år 2 månader sedan #1314964 av Challe
Intressant att du tycker schizofreni är bättre. Trodde man blev mer nedsatt av schizofreni än av schizotyp
Mer
3 år 2 månader sedan #1314966 av Geta
Schizotyp räknas som en personlighetsstörning. Schizofreni är en allvarlig psykisk sjukdom. Då blir livet mer påverkat.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1314968 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet ospecifierad icke organsik psykos

Challe skrev: Intressant att du tycker schizofreni är bättre. Trodde man blev mer nedsatt av schizofreni än av schizotyp

Man blir på vissa delar mera nedsatt än schizotyp. På andra punkter bättre. Så det kan skilja sig åt vad man tycker är viktigt i ens psykiska tillstånd.

Challe skrev: Sist jag fick psykos slutade det med att jag fick ett psykbryt i köket då jag trodde jag var död och hade kommit till helvetet. Stod bara och skrek i köket

Vad hemskt! Jag kan förstå varför du fick psykbryt. Det hade dom flesta fått. Iaf hade jag fått det! Geta vad hade du fått i hans skor i köket där han trodde att han var död och hade hamnat i helvetet?
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1314970 av Challe
Jag förstår

Var väldigt psykomotoroskt orolig när jag kom till akuten och talade om mig själv i tredje person
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1314974 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet ospecifierad icke organsik psykos
Kusligt! Eller?