ospecifierad icke organisk psykos

Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1314857 av Challe
Hej, jag har diagnosen ospecifierad icke organisk psykos och undrar om det är nån mer som har den diagnosen här eller har haft? Hur yttrar sig sjukdomen för dig med denna diagnos? Har diagnosen blivit ändrad till nån annan nån gång? Vad innebär diagnosen egentligen? Och hur ser erat det liv ut i allmännhet? Berätta gärna
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Challe. Orsak: stavfel
Mer
3 år 2 månader sedan #1314858 av Challe
ospecifierad icke organisk psykos ska det självklart stå
Mer
3 år 2 månader sedan #1314862 av Geta
Din psykos beror inte någon kroppslig orsak. De vill inte bestämma vilken sorts psykos som du har. 
Mer
3 år 2 månader sedan #1314866 av Challe
Jag har haft denna diagnos i nästan 5 år nu, varför vill de inte ringa in den så att säga ytterligare eller ändra diagnosen till nån annan? Är de bara så att jag inte lever upp till vissa kriterier för andra diagnoser?
Mer
3 år 2 månader sedan #1314869 av Nobel
Fick samma diagnos när jag insjuknade första gången. Diagnosen ändrades till schizofreni då psykosen inte lade sìg utan medicin.

Sjukdomen yttrar sig precis som den ospecificerade icke organiska psykosen, bara att diagnosen ändrades.

Jag hade paranoia med inslag av perceptionsstörningar/hallucinationer. Medicinen hjälpte bra mot de symptomen.

Har ingått i rehabsamverkan först på sjukhuset med träffar varje vecka i ett år, sedan arbetstränat för att testa arbetsförmåga. Är idag sjukskriven på 50% och kämpar för att hitta tillbaka till en balans i livet
Mer
3 år 2 månader sedan #1314871 av Geta
Har du tagit droger?