Friskförklarad från psykossjukdom!

Mer
3 år 2 månader sedan #1318330 av Drummer
Jag är medveten om det men min läkare på psyk sa att Social Fobi är en handikappande diagnos. Psykiatrin tror på att jag kommer klara arbetsträning på Erikshjälpen. Social Fobi kan vara värre än psykossjukdom! 
Mer
3 år 2 månader sedan #1318351 av memphis
Drummer, även om du inte har psykossjukdom längre, så har du ju fortfarande funktionshinder. Dessutom har du varit borta från arbetsmarknaden länge. Därför tror jag inte kraven kommer att bli särskilt höga på arbetsträningen, iaf inte till att börja med. Du får nog mjukstarta.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318394 av Richard

Geta skrev: Är du medveten om att kraven på arbetsmarknaden kommer att öka, när du inte längre har psykosdiagnos?
 

Jag får ju inte!

Vill studera 25%, men det är antingen att lägga hela sjukersättningen vilande o studera 100%, vilket jag inte klarar. Eller studera 12,5% med hela sjukersättningen kvar, men det finns inga kurser man kan läsa i 12,5%-takt.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1318399 av IM
Svar från IM i ämnet Friskförklarad från psykossjukdom!
Är det inte så att du väntar på utredning. Du får väl göra den först, innan du tar ut för mycket i förskott. Du hade ingen psykos vid denna inläggning, men eftersom du har psykos i bagaget, kan man enligt mig inte ta bort din ursprungliga diagnos i en handvändning. 
Last edit: 3 år 2 månader sedan by IM.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318555 av Admin1
För att bli friskförklarad måste man klara sig utan antipsykotika i 2 år och utan psykossymptom.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1318568 av Drummer
Jag tar Seroquel för sömnen ihop med Stilnoct! Många med depression får Seroquel när antidepresiva inte hjälpt. Vill säga som krokus sade i ngt inlägg att ångest och social fobi samt depression är handikappande i sig.

Jag klagade över min paranoia då sa läkaren att den är min Social Fobi som spökar. Sedan sa han att alla får förhöjd ångest och paranoia vid stress och ångest
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.