Läkarsamtal

Mer
3 år 2 månader sedan #1321496 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Läkarsamtal
Jag träffar läkare en gång om året på kontroll. Plus att i höst blev jag dålig så blev sjukskriven en månad. Normalt så är min skötare mellanhand om jag vill höja/sänka medicin eller om jag vill börja på något nytt. Fungerar bra för vi litar på varandra.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321531 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Läkarsamtal
Är relativt nyinsjuknad så har haft täta kontakter med läkaren fram till nu, ca 1 gång i månaden. Tror jag blivit utskriven från NIP nu och har precis flyttat, så ska byta team. Har mitt första samtal med en ny psykiater i början på Mars.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321557 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Läkarsamtal
Jobbigt att bara träffa läkare en gång om året. Men jag antar att ni går ofta till er psyksköterska.det borde ni göra. Hon, eller han, är ju den som förser läkaren med info om ert tillstånd, Vid akuta händelser så kallas läkaren in om hon säger till honom. Akuta tillstånd ska ju omedelbart åtgärdas!. .
Mer
3 år 2 månader sedan #1321559 av Geta
Svar från Geta i ämnet Läkarsamtal
Nej, jag går inte hos någon psykiatrisjuksköterska. Jag gjorde det förr. 
Mer
3 år 2 månader sedan #1321574 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Läkarsamtal
När man är äldre tycker de väl att man kan sköta sig själv.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1321578 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Läkarsamtal
Jag kom upp i högkostnadsskyddet för några år sedan. Blev glad och tänkte att nu har jag kostnadsfria möten mes psyk. Men kortet gällde från och emd första inbetalningsdagen, så jag fick frikort i bara tre månader.