Second Opinion!

Mer
3 år 1 månad sedan #1323299 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Second Opinion!
Drummer, du är rätt dryg ibland. När du inte kan se andras problem utan bara dina egna. Du har hängt här i många år - har det gått dig helt förbi att andra än du kan må väldigt dåligt? Oavsett anledning. Cancer är inte heller kul. Eller stroke. Skalor i helvetet.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323305 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Second Opinion!
När jag var inlagd på psyk 4 (Psykos avdelning) så tjattrades det om att någon inte fått sin mat i tid. Jävla småsaker och människan blev fly förbannad på personalen. Ngn fick ett vredesutbrott för personalen inte ville ta blodtrycket på hen just då. Men va fan det är ju bagateller. Men dras man med social fobi så är det en pina att bara gå upp till affären eller gå ut med hunden för andras dömande blickar att man är konstig eller annorlunda och detta upprepas om och om igen som i helvetet. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1323306 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Second Opinion!
Har påstått det innan och påstår igen att det är farligt att jämföra sjukdomar/diagnoser. Alla sjukdomar medför ett lidande.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323308 av Geta
Svar från Geta i ämnet Second Opinion!
Det är ingen tävling här på Viska vem som det är mest synd om. Vi är ganska stoiska.

sv.wikipedia.org/wiki/Stoicism
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323309 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Second Opinion!
Dödsångest luktar det luktar skit på 3 meters håll, har beskrivit det i denna text www.viska.se/kunena/dikter/896-den-jag-lose?start=0

Men det går att bli kvitt ångest den förmår inget utanför er, endast så länge ni tror det. Syna ångesten jag gjorde det. Det var först en natt med en ångest som var ännu värre än tidigare. När det visade sig att inget av ångesten hotade med inträffade gick det bättre och bättre att stå emot ångesten och vad den ville. Den ångesten är utkastad den enda ångest jag har kvar är PTSD som kommer i insomningsögonblicket den skyddar jag med att jag har Qetiapine att sova på jag somnar utan att vakna i insomningsögonblicket. Är i princip ångestfri, vilket jag här försökt lära er hur bli fri från ångesten. Vidtar normala säkerhetsåtgärder. Men har ingen ångest det räcker har kastat ut den en gång för alla

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323322 av krokus
Svar från krokus i ämnet Second Opinion!
Vad är vitsen med att jämföra olika former av ångest? 

I första inlägget av Drummer i denna tråd skrevs även om inbillad fulhet (minns inte diagnosens namn), men har Drummer fått den diagnosen nyligen? Vid depression är det vanligt att inte orka fixa håret m.m.