Att bli diagnostiserad

Mer
3 år 1 månad sedan #1323583 av elisa
Jag blev officiellt diagnostiserad för cirka en månad sedan med schizofreni. Det känns som ett trauma och jag känner mig lite chockad, samtidigt som jag inte "känner mig" schizofren (vilket min läkare sa är vanligt)
Hur tar man sig igenom ett sånt trauma? Jag får lite panik här... känns som att livet är kört
Mer
3 år 1 månad sedan #1323587 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att bli diagnostiserad
Varför blev du då medlem här på Viska redan 2018 som det står i profilen? Misstänkte du något då?
Mer
3 år 1 månad sedan #1323588 av Richard
Svar från Richard i ämnet Att bli diagnostiserad
Försök att inte "ta åt dig" av diagnosen. Bara för du fått en diagnos, så blir du ju inte sjukare. I bästa fall tvärtom. Men idag kan man leva hyfsat bra med hjälp av medicin som passar eller terapi. Jag har vänner som är "friskare" än jag själv (jag har själv inte fått diagnosen schizofreni, men har haft bl.a schizoaffektiv). Alltså vänner som har schizofreni som jobbar o så, de flesta deltid, men mår hyfsat bra i.a.f.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323594 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Att bli diagnostiserad

Geta skrev: Varför blev du då medlem här på Viska redan 2018 som det står i profilen? Misstänkte du något då?

Börja inte bråka nu igen! 

 
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323595 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att bli diagnostiserad
Är det bråk?
Mer
3 år 1 månad sedan #1323597 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Att bli diagnostiserad
Du kan nog se det som en fördel med den diagnosen. Det är inget mått på hur sjuk du är, utan diagnosen kan ge dig rätt till avskrivna studielån, gratis tandvård mm.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻