Att bli diagnostiserad

  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1323625 av Hope
Svar från Hope i ämnet Att bli diagnostiserad

Geta skrev: Det är inte lätt att ha insikt vid schizofreni. Det har jag fortfarande inte.


Så är det när man är dum i huvudet. Nissegossen testade sina paranoida idéer igenom ett experiment och kom fram till att det inte stämde. Smart gjort. Jag bryr mej inte om mina symtom. Det dummaste man kan göra är att börja bry sig om det. Bara för man kanske rent hypotetiskt har bara ett ben så ska man sluta använda det för andra benet är borta. Du brukar juh säga till tex mej och andra på viska sätter offerkoftan vad gör du själv?
Mer
3 år 1 månad sedan #1323627 av elisa
Svar från elisa i ämnet Att bli diagnostiserad
Lite hård ton kanske?
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1323632 av Hope
Svar från Hope i ämnet Att bli diagnostiserad
Jo du har rätt. Din tråd. Jag ber om ursäkt att jag störde. Det har varit tumult på viska där Geta och fler andra systematiskt försökte förminska, trycka och kränka en annan medlem inget med dig att göra. Så jag är ledsen.

Jo iaf har man psykos vilket du är osäker om du har det. Men om du har det är det ända sättet att få psykosen bort att äta antipsykotiska. Effekten tar långsam tid därför får man inte avbryta. Jag vet att du har emot mediciner men om du mår dåligt av psykoser är antipsykotiska enda sättet. Under tiden man äter kommer effekten långsamt tar mellan 3 till 6 månader så länge att bli av med psykosen eller få psykosen helt under kontroll. Så man ska absolut sköta sina mediciner. Mitt bästa råd om du mår dåligt och har psykoser!
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323652 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att bli diagnostiserad

elisa skrev: Blir dock så misstänksam mot dom. Medicinerna alltså. Känns som att jag förgiftar mig själv när jag tar dom + att vissa saker som jag är van vid försvinner och det känns tomt och ensamt utan dom

Vill understryka vikten av att ta medicinen, du är frisk med dem, inte utan, dock vanligt att man känner, ja, jag är bra nu, behöver inte medicin nu. Man slutar då ta medicinen och mår toppen, detta för att man slipper biverkningarna. Det är en fälla, psykosen kommer smygande och du hamnar akut med eller utan polisens hjälp på psykakuten. Jag ger dig 3-6 månader utan medicin sedan akut psykotisk på avd på psykosavd på sjkhus, Du bara upprepar vad jag och många med mig gjort. Upprepa inte våra misstag. Fast en del måste själva göra andras misstag, tag lärdom, ty att bli över 70+ är inte alla att ta för givet, men jag tog reda på vad en patient dog utav när denne dött och drog lärdom och undvek att göra om samma misstag. En psykos är ingen lek det här är en dödlig sjukdom. Avbryt inte medicineringen för din egen skull.

Då har du en chans att överleva

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323658 av Hope
Svar från Hope i ämnet Att bli diagnostiserad
Väl talat Nissegossen du satte det på punkt och pricka!
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323692 av elisa
Svar från elisa i ämnet Att bli diagnostiserad

Nissegossen skrev: Vill understryka vikten av att ta medicinen, du är frisk med dem, inte utan, dock vanligt att man känner, ja, jag är bra nu, behöver inte medicin nu. Man slutar då ta medicinen och mår toppen, detta för att man slipper biverkningarna. Det är en fälla, psykosen kommer smygande och du hamnar akut med eller utan polisens hjälp på psykakuten. Jag ger dig 3-6 månader utan medicin sedan akut psykotisk på avd på psykosavd på sjkhus, Du bara upprepar vad jag och många med mig gjort. Upprepa inte våra misstag. Fast en del måste själva göra andras misstag, tag lärdom, ty att bli över 70+ är inte alla att ta för givet, men jag tog reda på vad en patient dog utav när denne dött och drog lärdom och undvek att göra om samma misstag. En psykos är ingen lek det här är en dödlig sjukdom. Avbryt inte medicineringen för din egen skull.

Då har du en chans att överleva

Jo det händer med jämna mellanrum, jag slutar med medicin och går in i psykos efter 2-3 veckor. Då har man läkare satt in en "kur" olanzapin/zyprexa för att få det under kontroll och då blir det ju lite bättre men sen slutar kuren och samma sak händer igen. Men jag kan inte hjälpa att jag hatar mediciner. Vill helst inte ta dom + får budskap att den är dålig och att den förgiftar mig och sånt är svårt att säga emot
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.