Att bli diagnostiserad

Mer
3 år 1 månad sedan #1323811 av koi
Svar från koi i ämnet Att bli diagnostiserad
Jag har slutat med medicinen 3 gånger. 2 gånger hamnade jag på slutenvård. 1 gång hade jag nära kontakt med min läkare på öppenvården. Hon försökte flera gånger övertala mig att lägga in mig men jag sa nej. Blev ingen LPT konstigt nog.

Jag tyckte det var bra att dörrarna var låsta. Då kunde inte mina röster tvinga mig att gå ut och göra riktiga dumheter. Sa till personalen att inte släppa ut mig. Hade HSL.

Problem blev när jag trodde rumskamraten var en mördare. Som skulle mörda mig när jag sov. Inte så lyckat att vara inlåst då. Där man inte kan undgå varandra. Men hen VAR skum, väldigt skum. Kom och gick, som om det var ett hotell. Utskriven, inskriven, utskriven, inskriven, utskriven.... flera gånger under min senaste 3 månaders långa vistelse där.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323813 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att bli diagnostiserad
Det är lite skrämmande att man inte får låsa om sig på natten på psyket.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323839 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Att bli diagnostiserad
Jag har också trott konstiga saker om min medresenärer på psyket... Det är dom mest konstiga människorna som handlar där.. dom med mest sårbarhet!
Mer
3 år 1 månad sedan #1323846 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att bli diagnostiserad
elisa,
Be att få depåinjektioner, som Abilify Maintena eller Xeplion. Det gör att du får inte fler psykoser och blir friskare. Efter en schizofrenidiagnos brukar en depression komma. Det är viktigt att få depressionen behandlad. Här finns en självtest för depression:
www.viska.se/sjaelvtesterna/har-jag-depression
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1323871 av elisa
Svar från elisa i ämnet Att bli diagnostiserad
Mina röster vill inte ha depåinjektion och jag vill inte heller det, har fått det på tvång flera ggr och det har varit ett sånt trauma att jag kopplat ihop skräck med sprutor så jag kan verkligen inte ta sprutor. Får panikångestattacker och har lite PTSD-aktiga symptom från tvångsinjektioner
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323928 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att bli diagnostiserad
Tar depåinterjektioner var 14de dag sedan 1974

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum