Hur ska jag veta???

Mer
3 år 1 månad sedan #1324163 av koi
Hur ska jag veta??? skapades av koi
Ska byta ut Risperidon mot Abilify igen pga biverkningar. So far do good. Ska sänka Risperidon lite i taget och lägga till Abilify. 

OM jag skulle uppleva nåt psykotiskt under växlingen...då får jag ta en Abilify till. 

Hur i hela helskotta ska jag upptäcka det? Vanföreställningar är ju verkliga. Hallucinationer är verkliga om de inte är uppenbart annorlunda och avvikande från situationen. Jag tänkte inte på att fråga läkaren om det. Det är först när verkligheten krockar med vanföreställningarna som jag kan pröva dem logiskt och se om de är riktiga. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1324164 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ska jag veta???
Svår fråga! De ger dig mycket eget ansvar.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324165 av koi
Svar från koi i ämnet Hur ska jag veta???
Ja....undrar om det inte är lite för mycket. Jag vet inte. Allt är så rörigt.
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1324166 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet Hur ska jag veta???
Om jag skulle höra eller se nått som jag tvek på
(och bodde ensam)
så skulle jag filma med mobiltelefon. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1324167 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ska jag veta???
Eller googla.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324168 av koi
Svar från koi i ämnet Hur ska jag veta???
Problemet är mina felaktiga tankar om folk i min närhet/omgivning. Att de spionerar eller ska döda mig eller förgiftar min mat eller dricka. Det är svårt att motbevisa det när de tankarna kommer. NU tänker jag inte så. Men de kommer. Senast idag trodde jag att min son hade förgiftat mitt kaffe som jag lämnade obevakat i 3 minuter. Fick hejda impulsen att rusa tillbaka till köket med logiskt tänkande om sannolikhet och motiv. Drack kaffet sen trots fjärilar i magen. Bara för att trotsa idiottankarna.