När var och hur insjuknade ni ?

Mer
17 år 4 månader sedan #54249 av solkatten
Jag funderar på om jag möjligen har schizofreni diagnos förutom min bipolära diagnos . Hur upptäckte ni att ni eller er omgivning att ngt inte stod rätt till? Just nu äter jag abilify och känner mig rätt bra förutom en del biverkningar.
Mer
17 år 4 månader sedan #54253 av Q.L
när jag försökte ta mitt liv... min kropp tvingade mig att dränka mig själv.... hela vägen jag gick till vattnet gick jag o grät o argumenterade med min kropp om att jag inte egentligen ville.....
Mer
17 år 4 månader sedan #54260 av Jaga
Jag insjuknade när jag slutade använda droger, efter 1 månad, började jag höra röster och se syner, jag hade tur som hade någorlunda sjukdomsinsikt, jag försökte flyga ut genom mitt fönster, men jag förstog att det inte skulle fungera eftersom jag hade hört att andra testat det förut och inte klarat av att flyga. :lol: hör fortfarande röster o sånt, men har iafl någorlunda verklighetsuppfattning :)
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 4 månader sedan #54262 av Jocke
Du Q.L! Man kan dö på olika sätt! Alla bör respektera det val man gör när man inte längre orkar med livet. Det innebär att man stänger av intryck som är för smärtande. Alltså räknas man inte längre in i samhällets innersta krets.

Det är det här gapet och utanförskapet som är både medveten och omedveten skapar en krissituation för den som inte känner tentaklerna greppa riktigt i den glashala "väggen".

Du "solkatten", schizofrenin urholkar ens berättigande till en demokratiskt process, eftersom den fjärmar av en från en närmare känsla. Jag kan ju inte tala för alla? Men i mitt fall är jag känslomässigt stympad, där jag trots allt försöker hitta en värdighet i ens existens.

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 4 månader sedan #54264 av Khai Chau
I slutet av min militär-tjänstgöring i Strängnäs, juni 1990...
Mer
17 år 4 månader sedan #54314 av Geta
Det började när jag gick en sjukvårdsbiträdesutbildning vid 18-års ålder.
Det började som en djup depression.
Som sjukvårdsbiträdeselev kom man ut i verkliga arbetslivet och skulle fungera som vanlig personal på avdelningar.