Rädsla för att gå ut!

Mer
17 år 2 månader sedan #59945 av Aspergergirl
Jag är rädd för att gå ut och lämna min lägenhet. Jag gör det varje dag för att sköta om min häst, men rädslan har blivit värre och värre på sistone. Jag känner mig förföljd och iakttagen av andra så jag får nästan panik när jag tvingas gå ut. Är rädd att jag inte vågar släppa in mitt boendestöd som kommer i morgon. Vad ska jag ta mig till? Jag kan ju inte isolera mig totalt?? /A *orolig*
Mer
17 år 2 månader sedan #59947 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Rädsla för att gå ut!
Lite av social Fobi...kanske?
Mer
17 år 2 månader sedan #59951 av Aspergergirl
Ja förmodligen. Min första diagnos var fobisk personlighetsstörning och det är ju som social fobi ungefär. Det värsta är att det här har blivit värre på sistone. Jag har bara blivit mer och mer rädd. /A
Mer
17 år 2 månader sedan #59952 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Rädsla för att gå ut!
...och lite paranoid...som jag (brukar ha lätt för att känna mig "iakttagen")
Mer
17 år 2 månader sedan #59954 av flisan
Svar från flisan i ämnet Rädsla för att gå ut!
Jag kan förstå hur du känner. Jag har känt nästan så en period. Det är jobbigt. Men jag tror att du behöver fokusera på ngt annat än rädslan. Annars blir det en ond spiral. Jag trodde ett tag att jag skulle sluta svara i telefon och sluta gå ut. Men jag gjorde inte det. Jag var livrädd, men jag tog mig ur spiralen. Tänk på vad du kan göra och att DU har makten över ditt liv.
Mer
17 år 2 månader sedan #59956 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Rädsla för att gå ut!
Usch, vet precis vad du menar. Jag får svårt att andas när jag ska kliva på bussen om det är för mycket folk. Det är skitjobbigt. Iaktagen är jag alltid. Jag vet inte heller vad man ska göra. Jag lämnade hemmet idag i tre timmar och var helt slut efteråt, men tycker jag var duktig. Det brukar hjälpa om jag har en vän med mig, men annars vet jag inte vad man ska göra.