Blackout

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 8 månader sedan #84208 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Blackout
Ja, jag känner det är svårt att svara här. Schizofreni har en viss uppmärksamhetsstörning! Du kan vara bortkopplad i vissa lägen, men känner ändå att dem värsta fallen vet man inget om. Jag tror man är bortkopplad när människor söker en orsak till ens beteende.

Jag tror man har kontakt, även när ens fantasivärld vill göra det annorlunda. Man kan leva in sig i den personens tankevärld, då kan dem komma ur det orealistiska tankeföreställningarna. Nä, nu har jag använt min empati till max, nu måste jag återhämta mig, hur?

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 8 månader sedan #84209 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Blackout
Jag har aldrig läst om sådant vid schizofreni. Det jag kommer att tänka på är tankestopp, där tankarna plötsligt upphör, men det varar högst i några sekunder. Tankestopp är ganska vanligt vid schizofreni.
Mer
16 år 8 månader sedan #84213 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Blackout
Nä detta kan vara i ett par timmar. Jag vill gärna få veta vad det är så jag kan förklara detta för henne för hennes läkare har inte ens förklarat vad en psykos innebär så de är ingenting att lita på.
Mer
16 år 8 månader sedan #84214 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Blackout
Det kanske är så att barndomsschizofreni ligger närmare autismspectra än schizofreni med debut i ungdom-vuxen ålder... vid autism är sånt rätt vanligt...
Mer
16 år 8 månader sedan #84267 av stefan
Svar från stefan i ämnet Blackout
Är ibland omedveten om att andra mäniskor är närvarande och hör t.ex inte vad de säger, men det du beskriver är nog ändå inte riktigt samma sak. Hör inte som vissa antar röster i detta tillstånd och förklarar det med att jag ibland har ett behov av att stänga ute omvärlden.
Mer
16 år 8 månader sedan #84272 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Blackout
Som stefan säger, man kan fokusera så starkt på en sak, att man stänger av omvärlden.
Då träder ingenting annat in!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum