Du och ditt boendestöd

Mer
3 år 2 månader sedan #1311806 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Du och ditt boendestöd

krokus skrev: Vittrad, 
Jag fattar inte heller. Skäms de inte över att ha lämnat bajs i toan? Sen förstår jag inte varför en del hundägare inte plockar upp efter hunden. Skaffa inte hund om man inte klarar av att plocka upp bajs! 

Nisse,
Ja, jag tycker inte att du hade det superstökigt, har sett värre. Däremot var golvet underligt, minns inte exakt? 
Vattenskada, oj då! Gick vattnet ner i taket hos grannen under? 
 

Nej det var en flaska 1,5 liter som rann ut. Det är ett betongbjälklag så jag har inte hört något från grannen under, det hade framkommit om det var så.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1311810 av krokus
Svar från krokus i ämnet Du och ditt boendestöd
Nisse,
ok, vilken tur. Alltid något! :)
Mer
3 år 2 månader sedan #1311823 av Richard
Svar från Richard i ämnet Du och ditt boendestöd
Ja, toa, hygien o katterna sköter jag.
Mer
3 år 2 månader sedan #1311827 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Du och ditt boendestöd
Konstigt med vattenskada med 1,5 l i köket, där det borde finnas korkmatta. Jag hade en gång översvämning i min lägenhet med ett par cm vatten pga stopp i avloppet. Det blev ingen skada men lukt en tid.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1311834 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag har inte alltid varit så noga med hygienen i mitt hem.. Det har rent av varit skitigt men mest tallrikar och sånt.. Sen hade jag boendestöd som hjälpte mig att komma in i rytmen med att ta hand om köket och idag är jag duktig på det.. Det ända jag inte gör nu är att skura golv :).

Mitt boendestöd är också främst för det sociala men dom verkar inte gilla det..
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Klanggedin.
Mer
3 år 2 månader sedan #1312087 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Du och ditt boendestöd
Det positiva med boendestöd är väl att de får igång en att göra saker. De kan aktivera en, sedan har de koll hur man mår.