Jag behöver en psykolog men får inte!

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 2 månader sedan #1014792 av
Dom säger jag måste kissa rent i ett halv år för att få psykolog och jag kan omöjligt kissa två ggr i veckan i ett halv år jag har ändå redan tillräckligt svårt att kissa jag måste fokusera och koncentrera mej på det och det kan jag omöjligt göra under tiden nån tittar på och stressar mej!

Så hur får jag psykolog..... det är frågan
Mer
6 år 2 månader sedan #1014818 av Geta
Du är för gammal i gården för att få psykolog. De kostar inte på dig.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 2 månader sedan #1014826 av
Aha är så fallet? Helt sjukt det är juh ålderssiksriminering vi äldre har väl lika rätt att få stöd och hjälp precis som alla andra, men det tycker du inte förstås Geta? Om systemet så säger åt flocken att hoppa ut för stupet är du säkert den första i flocken att hoppa och öppna vägen dit för alla andra för den här primitiva driften med flockbeteende aldrig tänka självständigt och inte kritisk mot detta absurda beteende! Hade du varit i nazitysklands tid att du säkert sköt förste sekretariejobbet för hitler själv! Det betyder inte att det är okay vilket det inte är!

Eller så följer du inte ut flocken ut för stupet men pallar inte bry dej om jämlikhet i rättigheter för du har gett upp och tänker det kommer inte ske en förändring, men då ska jag berätta om Romern Katarina Taikon stod upp för sitt folk och stred så hårt i sveriges politik att romer fick utbildning jobb och bostäder! Hon var ingen mes utan mycket intelligent och skärpt!

Så du tänker att jag ska ge upp mina rättigheter som du har gjort för man har som du säger blivit för gammal? Men det intressanta är att det äldre som behöver den största hjälpen för förändring till förbättring i ens liv och måendet är mycket lättare att ordna som ung och om det är så som du säger så finns den hjälpen för unga!

Sedan även vet du att dom många faller mellan stolarna och ändå inte få rätt och stöd som unga för annars skulle det inte finnas äldre som behöver hjälpen som man inte fick som ung! Och när man har den här vetskapen alltså värdet att få rätt hjälp gör än mera mottaglig för detta än som ung!

Dessutom säger man inte att man behöver en psykolog för att man går till mottagningen och skriker av livsglädje utan snarare långt ifrån detta för människor brukar vänta länge innan det har gått tok för lång tid innan man frågar om hjälp och då kan det redan va försent och då behöver man väl nåt om inte en psykolog när man har dragit ut på lidandet och försökt klara sig ensam tills det finns inget återvändo och man står centralt i avgrunden och benen och fötterna är cement!

Psykolog är oftast den sista utvägen för dom flesta människor att söka sig till när ingenting annat har funkat efter åratal av olika försök att klara sig själv!


Men fine samhället ska va så hårt att man sparkar nedåt och hoppas fortfarande nåt så absurt i stil att allt detta är det bästa man kan göra och dom inser inte hur fel degta är egentligen
Mer
6 år 2 månader sedan #1014835 av Encingnerius
Kan man inte hitta någon psykolog i den privata sektorn?
Mer
6 år 2 månader sedan #1014837 av Geta
Om man är beredd att betala själv, så går det säkert att hitta en psykolog.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 2 månader sedan #1014844 av
Är det inte dyrt att skaffa psykolog privat?