Behöver jag någon terapi eller?

Mer
5 år 11 månader sedan #1051633 av Lelle
Det var september 2017, jag nämnde att jag inte var nöjd med vikten då jag gick på kortis, en i personalen hörde och sa "vad, tänker du mycket på vikten?". då sa jag: "ja det gör jag". Hon sa: "Varför? för nu ser det Perfekt ut", Jag vägde 76 kg då. Men för mig var det totalt obegripligt det hon sa! Jag tycker perfekt är när jag väger så lite som möjligt, typ 60-63 kg. Men då var det 76 kg, det är 14 kg fel. Är "perfekt" typ när det är medel?, alltså i mitten , dvs lagom ? jag har ansett att perfekt är när det är så lite som möjligt! Är det fel tänk, behövs det terapi eller?? Ingen tyckte ens att jag kunde räknas som tjock när jag vägde drygt 80 kg ens.
Mer
5 år 11 månader sedan #1051634 av Lelle
Det är även fler andra som ifrågasatt mig när jag sagt att perfekt är när jag väger så lite som möjligt.
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1051637 av Lelle
hon på kortis tyckte det såg så bra ut när jag hon såg mig, hade 76 kg då, så hon kunde inte tro att jag ens haft viktproblem någon gång! Och jag själv tyckte att det inte alls var bra!
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 11 månader sedan #1051982 av Admin1
Det finns en behandling, som heter kroppskännedom
Basal Kroppskännedom (BK) är en fysioterapeutisk/ sjukgymnastisk behandlingsmetod där man arbetar med både kroppsliga och själsliga aspekter. Syftet med behandlingen är att upptäcka, förstå och stärka egna inneboende resurser. På så sätt skapas successivt egna möjligheter att påverka sin hälsa, öka sin kreativitet och göra egna val i livet.
www.ibk.nu/vad-ar-bk/
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1052049 av Lelle
kroppskännedomen min har nog varit vrickad. har ansett att när jag väger så lite som möjligt är det "perfekt". men mitt boendestöd sa då att jag skulle stannat viktnedgången en bit innan, hade gått ner för mycket....
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 11 månader sedan #1052050 av Geta
Man behöver bli vän med sin kropp.