1 års väntetid för en psykolog, hahahaha

Mer
5 år 6 månader sedan #1090909 av Carmen Al Kebab
Helt otroligt, det finns väl ingen annan yrkesgrupp som har så långa väntetider? Det är inte många som går till psykolog ändå är det 1 års väntetid? Det bevisar att det inte är en prioriterad fråga att prata om psykologi.

Jag tänkte prata med psykologen om vad som kännetecknar narcissistiska föräldrar... Whatever... Får ta det på något forum istället.
Mer
5 år 6 månader sedan #1090912 av Miika
Du har tur som får träffa en psykolog över huvud taget många får inte det
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1090914 av Carmen Al Kebab
Miika, det finns ingen annan yrkesgrupp som har så här långa väntetider. Det är inte något problem att rekrytera psykologer, det är bara inte prioriterat att prata om psykologi.

Det finns fler psykologer än psykiatriker... Ändå tar det 10-20x snabbare att få tid hos psykiatriker :P

Man ska vara en kund åt läkemedelsindustrin och för att tillfredsställa psykiatrins personal psykopati.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1090916 av Shadow
Jag har bett om psykolog flera gånger, ändå så har man inte fått träffa en.

Dem säger att du kommer få en tid snart , men veckorna går och ingenting händer.

Urusel hantering av patienter som dem verkar vilja att man ska bara driva runt.

Har bett om ångestdämpande medicin men samma där, dem bara säger att dem ska ordna det men det verkar rinna ut i sanden.

Ska man behöva tjata sig till saker inom psykvården, det verkar ju som det.

Mvh
Mer
5 år 6 månader sedan #1090917 av Carmen Al Kebab
Shadow, de tar inget ansvar och har ingen empati... Det är det som kännetecknar psykopati.

Senast jag var inlåst på LPT så blev jag utskriven efter 1 månad och fick inte komma tillbaka pga då skulle de byta medicin + höja dosen. De straffar folk än att förebygga psykiska sjukdomar.

Om du går dit varje vardag i 1 månad så kommer du se att saker händer... Var jävligt jobbig mot dem tills du känner dig nöjd... Det har jag lärt mig av psykiatrin genom åren.
Mer
5 år 6 månader sedan #1090952 av Geta
Det har funnits en sajt som hette "Vuxna barn till narcissistiska föräldrar." Vet inte om den finns kvar. Vår medlem björk blev utkastad därifrån.