Kan en socionom (?) inom öppenvården helt utan förvarning beställa in ett möte?

Mer
5 år 1 månad sedan #1131229 av Carmen Al Kebab
Ett möte där bara vi två ska prata?

Jag har inte ÖPT.
Mer
5 år 1 månad sedan #1131231 av Miika
De kanske vill erbjuda dig en kuratorskontakt
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1131232 av Carmen Al Kebab
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Carmen Al Kebab.
Mer
5 år 1 månad sedan #1131233 av Nissegossen
Synd om socionomen som fått dig på halsen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1131237 av Recard2016
Jag var på det skummaste företaget för några år sedan som arbetsförmedlingen hade hyrt för att de skulle hitta jobb åt folk som stod utanför arbetsmarknaden. Gick dit i 1 år, hade en socionom som tjabbade me min terapeut o hävdade att jag inte alls var sjuk o kunde jobba. Det ända han ville ja skulle göra var frivilligarbete. På 1 år hittade de inget arbete åt mig, o de va på grunderna att arbetsgivaren behöver inte betala mig o får betalt om han skulle haft mig jobbandes där.

Tillslut gjorde de mig till vaktmästare på deras eget företag. Jobbade där i 2 veckor, träffade inget folk som ja ville o vilket var anledningen till att ja ville ha jobb. Jobbade där i 2 veckor, problemet var bara att de redan hade en betald vaktmästare så ja gjorde bara hans jobb gratis. Sen efter 2 veckor tyckte vi inte det var någon mening o fortsätta, då gjorde de mig till "dataexpert" på deras företag, skulle hjälpa folk som inte kunde data med datorer. Pretium Vita hette detta företaget, passa er för dom! De är ett skämt, precis som arbetsförmedlingen.
Mer
5 år 1 månad sedan #1131247 av Geta
Tror att det bara är av vänlighet och hjälpsamhet som du ska få träffa en socionom.