Träning om kroppskännedom!

Mer
4 år 2 veckor sedan #1236196 av Clean
Nån som har testat det? Hur var det?
Mer
4 år 2 veckor sedan #1236206 av Amandara
Bra
Mer
4 år 2 veckor sedan #1236207 av Geta
Svar från Geta i ämnet Träning om kroppskännedom!
Amandara som har sjukgymnastutbildning borde vara expert på området- basal kroppskännedom.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1236219 av Nissegossen
Jag tyckte det var bra det gjorde att mitt intresse för massage blev väckt genom kroppskännedomen. Plockar bort spänningshuvudvärk genom massage på axlar och rygg. Folk blir hjälpta bort från spänningshuvudvärk genom min massage på dem.

Jag hade en bok med olika tekniker vid reiki metoden där man kan ha olika essenser att använda vid massage beroende på vilka syften man använde essenser för. Jag hade massageolja samt essenser då och även Tigerbalsam stark får inte komma i ögon eller slemhinnor.

Även för den som masserar man får tänka sig för så man inte kliar sig nära ögat och tvätta händerna innan man rör slemhinnor. ett annat preparat, den hade jag inte hemma, men te tree oil likadant akta er. Alla tjejer är skeptiska till att ta emot massage. Vadå? Bara en skön upplevelse. Ni skulle få bättre uppfattning om jag gjorde massage på era fötter.

Medan min mor ännu bodde hemma gick jag dit och skötte om hennes fötter tvättade dem i balja gjorde massage på enskilda tår och till sist vardera foten inklusive tånaglar. Nu går jag själv till fotterapeut och får fötterna omskötta, då man vid min ålder behöver det. En svåger låg på sjukhus för operation för nageltrång på avd fick han vinterkräksjukan och dog.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1236289 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Träning om kroppskännedom!
malin71 fick kroppskännedom, men hon hade dissociativa besvär. Jag tror det kan vara bra vid depersonalisation och liknande jag-störningar.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1236446 av Clean
Svar från Clean i ämnet Träning om kroppskännedom!
Jo, jag har dissociativa symtom. Men det har blivit bättre med det. Förutom när jag har mina svackor.

Basal kroppskännedom hette det just det!